Черният петък пълни търговските центрове с редица желаещи да се сдобият с намалени стоки. Той води началото на своята история от САЩ, и се пада в деня след Деня на благодарността.
По принцип черният цвят се свързва с негативна символика и значение. Но има един ден през годината, в който черното е повод за радост и причина хората да развържат кесиите си, харчейки баснословни суми за всевъзможни неща. Разбира се, става дума за Черния петък – денят, в който почти всички търговци правят големи намаления на своите стоки, а опашките от клиенти по молове и магазини понякога са километрични.
Както всяка година и 2022 г. няма да е изключение – Black Friday ще има и отново витрините на магазините ще бъдат облепени със знаци за проценти и намаления. Промоциите разбира се няма да са само във физическите магазини, но и онлайн, в сайтовете на търговците. Така, че ако нямате възможност да обикаляте или просто не ви се реди и блъска по опашки, можете да се възползвате от намаленията, като пазарувате по интернет от уюта на своя дом.
Ако сте решили да пазарувате онлайн пък, проверете кога съответният търговец е определил началото на кампанията, за да сте подготвени навреме. Някои продукти свършват още в първите минути, след като Black Friday стартира.
Много търговци, ще се включат в най-мащабната търговска кампания за годината. Ще имате огромен избор и богато разнообразие от намалени продукти.
– Първата регистрирана употреба на термина „Черен петък“ няма нищо общо с празничното пазаруване след Деня на благодарността. То по-скоро се свързва с финансовата криза в САЩ от петък, 24 септември 1869 г. породена от двама инвеститори, предизвикали срив на пазара на златото, довел до масова финансова паника и фалити.
– През 50-те години на миналия век пък, мениджърите на фабрики и предприятия започват да наричат деня след Деня на благодарността „Черен петък“, тъй като много от техните служители лъжат, че са болни и не могат да дойдат на работа. По този начин те целели да удължат празничния си уикенд, което от своя страна довело до големи загуби за фирмите.
– Около 10 години по-късно терминът „Черен петък“ е използван от пътните полицаи от Филаделфия, за да опишат деня след Деня на благодарността. Освен засиленото празнично пазаруване, денят е съвпадал и с традиционния ежегоден футболен мач между армията и флота. Това е водило до голям наплив от туристи и съответно ужасен трафик, което пък е означавало по-дълги и тежки смени за полицаите.
Популярността на Черния петък и неговата концепция е напълно разбираема. В крайна сметка това е печеливша стратегия за всички – както за търговците, които понякога правят умопомрачителни продажби за един ден, така и за клиентите, които могат да си вземат почти всичко с намаление. Въпреки че се случва в същия период от годината, тук повечето търговци сами определят дата за Черния петък, като при някои той дори продължава няколко дни. Но и тук той дава началото на празничното пазаруване, свързано с изгодни промоции, разпродажби и препълнени молове.
По публикацията работи: Велислава Велева
Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…
С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…
Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…
Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…
Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…
Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…
Leave a Comment