Министърът на вътрешните работи Иван Демерджиев и министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков дадоха някои подробности относно резултатите от проверките за основни и текущи ремонти по АМ „Хемус“ и АМ „Тракия“. Министър Демерджиев посочи, че настилката е с много лошо качество, а дебелината на плътното платно е значително по-малка
„Встъпвайки в мандата си като служебен кабинет, и по-конкретно аз като вътрешен министър, обещах да дам яснота докъде са стигнали разследванията по отношение на АМ „Хемус” и АМ „Тракия“. В хода на проверка на работата по това докъде са стигнали разследванията се натъкнахме на два проблема. Единият е какво е вложено във вече изградените пътища и на какво се дължи тяхното лошо състояние, а именно на лошо извършени строителни работи или има други обективни причини. Другото обстоятелство, което проверихме е дали има ремонти, които по естеството си са основни такива, а всъщност са правени по друг ред като текущи ремонти“. Това заяви вътрешният министър Иван Демерджиев.
По негови думи са взети проби от настилката и вложените в нея материали. „Изследвахме състава на вложеното при изграждането при автомагистралите. Взетите проби, така наречените „ядки” от определени участъци, бяха предадени на Института за пътища и мостове към АПИ за изследване. От пробите веднага се вижда, че декларираните работи са много по-малко количество, спрямо заложените по проекти. Вложените материали изглеждат и с много лошо качество”, подчерта вътрешният министър”.
„Дебелината на пътното платно е значително по-малка. Част от материалите видимо се разминават. запазили сме част от пробите, за да може, при нужда, да бъдат изследвани от независима лаборатория, ако е необходимо о извън границите на България”, категоричен е министър Демерджиев.
Регионалният министър заяви, че са направени проверки на лот 2 и лот 3 на АМ „Тракия“. Той обясни, че при първия лот Стара Загора – Нова Загора са открили, че при дебелина на асфалта, която по проект трябва да бъде 220 см, реално тя е 189 см. „В чистите пластове асфалт дебелината е 89 см, при изискуеми 120 см“, заяви той.
По думите на архитект Шишков в лот 3 – от Нова Загора до Ямбол, проблемът при взетите проби е по-голям. „В този лот проблемите започват да стават още по-големи. 120 см трябва да бъдат всички пластове, а средно те са по 105 см“, каза той.
Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…
С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…
Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…
Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…
Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…
Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…
Leave a Comment