Това заяви пътният експерт Диана Русинова. „Тече акция и всеки ден хващаме толкова много пияни и дрогирани. Това е абсурдно и шокиращо“, настоя Русинова
Поредната тежка катастрофа у нас взе жертва, а други трима души в момента са в критично състояние. Причините за инцидента продължават да се изясняват.
„Най-вероятната причина е навлизането на автомобил, идващ от Самоков към София, в лентата за насрещно движение, където се удря челно в идващ от София автомобил. Веднага след него се удря друг автомобил, който явно не е спазвал дистанция“, коментира експертът по пътна безопасност Диана Русинова в студиото на „България сутрин“.
По думите й фаталният завой не е труден и не е опасен, а на мястото има маркировка и съответните пътни знаци. Ограничението на скоростта преди завоя е 30 км/ч.
„При скорост от 90 км/ч, каквато беше на единия автомобил, съдейки по километража му, няма как да не допуснете грешка на този участък. Ако ударът беше с 50 км/ч, най-вероятно нямаше да има смъртен случай „, заяви Русинова.
Според нея пътните акции не са панацея и трябва да се търси механизъм за превенция.
„Когато един водач е хванат да шофира след употреба на алкохол, той да подлежи на задължителна терапия с психиатър, психолог и да минава задължителен курс на консултации. В България ги пращаме на психотестове, които в повечето случаи са чисто формални. Преди да ги санкционираме тези хора, да се опитаме да ги превъзпитаме и да им покажем, че има правила“, каза Русинова.
Пътният експерт смята, че пробойната е и в нормативна уредба на страната, и в занижения контрол в годините назад. А слабата комуникация между институциите е сред основните проблеми. По думите ѝ камерите са вариант за контрол на скоростта, но по отношение на алкохола не биха помогнали кой знае колко много.
„Тече акция и всеки ден хващаме толкова много пияни и дрогирани. Това е абсурдно и шокиращо“, настоя Русинова.
Дни преди началото на новата учебна година тя призова родителите да купят на децата си светлоотразители за раниците и да говорят с тях къде е безопасно да пресичат. В програмата трябва да се включат и училищата, а опасните места да бъдат набелязани, изтъкна пътният експерт.
„Дойдоха поколения, които нямаха никакво обучение по пътна безопасност в училище. Те предизвикват тези тежки катастрофи. Това са поколенията на купените книжки. Има го и днес този проблем“, заключи Русинова.
По публикацията работи: Станислава Гавазова
Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…
С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…
Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…
Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…
Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…
Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…
Leave a Comment