България

Обсъжда се нова тарифна политика при пътуване с обществения транспорт: Каква е тя

Проект на наредба дава нови възможности за справедлива тарифна политика в обществения транспорт на Столичната община. Стойността на билета се запазва от 1,60лв, като се дава се възможност на пътниците да пътуват за време и да сменят превозните средства само с един превозен документ, се казва в съобщението

 

Нови възможности за тарифна политика при пътуване с обществения транспорт на територията на Столична община се предлагат в проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт.

Документът е обявен за едномесечно обществено обсъждане. Основните мотиви в документа за въвеждане на промените са: справедлив начин за таксуване в зависимост от необходимостта и честотата на ползване на услугите на градския транспорт; разширяване на мрежата на продажби и начини на зареждане на превозни документи и създаване на възможности за оптимизация, реорганизация и ускорение на градския транспорт в зависимост от натовареността на превозните средства, предаде БНТ.

Проектът предвижда запазване на сегашните и въвеждането на нови видове превозни документи. Въвеждат се билет 30 плюс и билет 60 плюс, които са с право на неограничен брой прекачвания в рамките на времето. Стойността на билета се запазва на 1,60лв, като се дава се възможност на пътниците да пътуват за време и да сменят превозните средства само с един превозен документ в рамките на 30 минути. Ако през първите 30 минути пътникът се прекачи безплатно на друго превозно средство, той ще завърши пътуването си, независимо от неговата продължителност.

Билетът 60 плюс е с цена от 2,20 лева и също дава възможност за неопределен брой прекачвания в рамките на един час. При тази опция пътникът също може да довърши маршрута си с последното превозно средство, на което се е прекачил, независимо от времетраенето на пътуването до края на маршрута.

Създава се младежка карта до 26 години, 24-часова карта, както и 72 часова и седмична карта от понеделник до неделя, както и възможности за използването на буферните паркинги от пътниците в наземния транспорт.

24 -часовата карта, с включен нощен транспорт, е с предложена цена от 6 лева, а тази за 72-часа е 15 лева. Седмичната карта е с цена от 20 лева. За учениците и студентите, наред с месечната карта от 20 лева, се въвежда и годишна карта за всички линии с цена от 200 лева. Отстъпката за тях от цената на редовната тарифа е 60 на сто. Младите хора до 26 години ще могат да използват Младежка карта на цена от 25 лева на месец за всички линии или 250 лева за цялата година. Годишната абонаментна персонализирана карта, която е един от най-търсените продукти на ЦГМ, остава на цена от 365 лева, и ще може да се плаща на три вноски. Билетът за нередовен пътник, който се продава от контрольорите, е с цена от 40 лева, а при невалидиран документ санкцията е 3 лева.

Промените в наредбата са предложени от Комитет за наблюдение на внедрената автоматизирана система за електронно таксуване и видеонаблюдение в обществения градски транспорт на територията на СО.

Вносителите, които са представители на всички политически групи в СОС, са приели, че транспортният сектор в световен мащаб се намира в период на съществени промени, свързани с използването на нови технологии, продукти и услуги, които допринасят за промяна в нагласите и изискванията на клиентите. Развитието на системите позволява да се отразят различните нужди на потребителите. Промяната е пряко свързана и с приетия Плана за устойчива градска мобилност (2019-2035 г.), които предлага различни мерки за стимулиране на устойчивата градска мобилност, които да гарантират по-добро качество на живот.

Вносителите отчитат, че въпреки множеството подобрения в обществения градски транспорт на СО през последните няколко години, той често се възприема като недобра алтернатива на личния автомобил. В резултат на проведена анкета сред жители на София се показва, че новите превозни средства са на второ място (след прилаганата тарифа), които биха подтикнали обичайно придвижващите се с автомобил да използват градски транспорт. Тези резултати дават основание да бъдат предприети мерки, свързани с промяна на действащия модел на тарифиране, която да доведе до повишаване на потенциала за използване на обществения градски транспорт в СО от страна на жителите и гостите на града, пише още в мотивите на вносителите.

По публикацията работи: Станислава Гавазова

Leave a Comment
Сподели
Публикувано от
Редакция Нова Вест

Скорошни постове

  • България

България се пробужда: Национална среща на Инициативата за Президентска република на 28 юни във Велико Търново

След силното послание от „Дамасцена 2025“, движението продължава по пътя към нов модел на управление…

преди 6 дни
  • Спонсорирани

Как климатичните и вентилационни системи влияят върху комфорта на помещението?

В днешни дни прекарваме голяма част от времето си в закрити пространства – домове, офиси,…

преди 2 седмици
  • Спонсорирани

Хранителни добавки за мъже и жени – какво трябва да знаете?

Днес, когато все повече хора осъзнават нуждата от здравословен начин на живот, хранителните добавки се…

преди 1 месец
  • България

Стотици доброволци дадоха старт на националната информационна кампания на ГД за Президентска република

Гражданско движение за президентска република даде старт на национална информационна кампания Националната кампания за президентска…

преди 1 месец
  • Спонсорирани

Какво трябва да има всяка добра гейминг маса?

В света на гейминга компромисите нямат място – всеки детайл може да бъде решаващ в…

преди 2 месеца
  • Спонсорирани

Как да подобрим работния си процес с правилния избор на техника?

В съвременния свят все повече длъжности и професии са обвързани с употребата на техника. Това…

преди 2 месеца