Това заяви изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи – Йордан Арабаджиев. Става ясно, че на днешната среща с регионалния министър Гроздан Караджов, превозвачите ще очакват експертна дискусия, а не да се налагат „предложения, с които те да се съобразяват“
Вчера видяхме, че все пак правителството се е вслушало в нашия глас по отношение цените на горивата. Това заяви в ефира на БНТ Йордан Арабаджиев – изп. директор на Съюза на международните превозвачи.
„На протеста ние изразихме като нашата воля. Бяхме наясно след срещата с премиера, че мерките, които ще приложи правителството нямат общо с това, което ние предлагаме. Нашият пакет от мерки го бяхме артикулирали още преди два месеца. Дискусионно е как тази мярка с отстъпката за горива ще сработи и по какъв начин ще се достигне до всички български граждани, но има някакъв напредък от това, което предложихме като мерки“, коментира Арабаджиев.
На срещата с регионалния министър Гроздан Караджов днес превозвачите очакват да се води експертна дискусия, а не да се налагат „предложения, с които те да се съобразяват“. Министърът и превозвачите ще дискутират въвеждането на тол такса за тежкотоварните автомобили по второкласните пътища.
„Решихме да направи допълнително проучване как тол системата ще се отрази на цените на стоките. Нашият доклад вече на финалната права и имаме разминавания с министерството. Министър Караджов каза, че разликата в цената на хляба ще бъде с една стотинка, според нашите изследвания може би над 5-6 стотинки ще бъде поскъпването. За нас е важно да има модел на работа, в който цените да са точни и да можем да стигнем до вариант, който да не даде отражение на стоките от първа необходимост“, каза Йордан Арабаджиев.
Ако биодобавката бъде премахната за срок от 6 месеца, тя ще окаже влияние върху цените на горивата с 11-12 стотинки надолу, подчерта той. Когато има натиск от цените на горивата, транспортната услуга се увеличава, а колкото по-висока е тя, толкова повече ще се увеличават и стоките от първа необходимост.
Йордан Арабаджиев опроверга твърдението, че тежкотоварните автомобили не плащат тол такси и заяви, че искането на шофьорите е таксите за второкласните пътища е да се въведат след 1 януари 2023 г.
„Камионите плащат тол такси и то в пъти повече отколкото преди винетната система – някъде около 1200-1500, стига и до 2000 лв. годишната винетка за камион. Противопоставянето на личните автомобили срещу камионите го считаме за некоректно“, уточни той.
По публикацията работи: Пламена Сутева
Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…
С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…
Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…
Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…
Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…
Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…
Leave a Comment