България

Довършването на магистрала „Струма” може да се отложи за след 2030 г.

Според министър Гроздан Караджов има реална опасност довършването на АМ „Струма” да бъде отложено за след 2030 г.

Това ще се случи, ако държавата не довърши строителството през Кресненското дефиле до октомври, когато изтича срокът на Оценката за въздействие на околната среда (ОВОС) именно за този участък, заяви той, предаде NOVA.

„АМ „Струма” е в толкова критичен момент от своето развитие и то в частта на Кресненското дефиле, че и ако аз и екоминистърът не се хванем за ръка, не отидем заедно в Брюксел и не кажем, че ще правим Кресненското дефиле по сегашния вариант, но ще добавим и второ платно по склоновете на Пирин извън трасето в дефилето, няма време за кога”, каза той.

„Няма време да се мотаем и всякакви нови процедури и хватки с екологична насоченост са само отлагане с цел законно издаденият ОВОС да изтече”, заяви Караджов.

„Ако това се случи, проектът приключва и трябва да се започне отначало. Той просто няма да се сбъдне. Ножът е опрял до кокала. Или се хващаме и отиваме в Брюксел, или този участък в Кресненското дефиле ще си остане участъкът на смъртта и ще бъде още един показател как не се справяме с пътищата си”, обясни той.

Вицепремиерът и министър на регионалното развитие заяви още, че не е склонен на отстъпка по отношение на тол таксите.

„Обхватът на системата и досега е с включена второкласна мрежа. Когато автомобилите се движат по нея, това им е включено в цената на винетката. Редно е тежкотоварните автомобили също да плащат”, каза още той.

По думите му в цяла Европа, който въздейства по-сериозно на пътя, заплаща повече. „В цяла Европа е така – 2/3 от цената за поддръжката на пътищата се заплаща от тежкотоварните автомобили, а 1/3 се заплаща от водачите на леки коли”, уточни Караджов.

„Единственото нещо, което касае мен от исканията на превозвачите, е тол системата. Аргументите, които изслушах досега, са абсолютно несъстоятелни. Хлябът щял да се вдигне от 2 лв. на 2.50 лв. 20 хляба ще се увеличат с 1 ст. от новоприлагането на т.нар. „гигантско” увеличение на тол системата. Къде е тази инфлация?”, коментира той
Според него проблемът е измислен. „Цялото това фокусиране върху увеличението на тол е лишено от всякакви аргументи. Няма да има инфлационен натиск”, категоричен бе регионалният министър.

„Както всички български граждани, така и аз виждам, че състоянието на пътищата у нас е ужасно. Това е наследството, което получаваме, но трябва да се справим с него”, отчете Караджов.

Той коментира и исканията за оставката му. „Оставката на един министър не е никаква ценност. Няма никаква причина да я подавам, защото си върша работата”, посочи той.

Leave a Comment
Сподели
Публикувано от
Росен Гацин

Скорошни постове

  • Спонсорирани

Съвети от Руал Травел при планиране на перфектната екскурзия до Япония

Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…

преди 2 дни
  • Спонсорирани

Прогнози за интериорния дизайн през 2025 г.: какво да очакваме?

С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…

преди 2 седмици
  • Спонсорирани

Какви документи са необходими за данъчна оценка на имот?

Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…

преди 2 седмици
  • Спонсорирани

Пантофи за детска градина, които всяко дете ще хареса: най-добрите модели

Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…

преди 2 месеца
  • Любопитно

Съвсем малка е вероятността да бъде открит живот в Млечния път

Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…

преди 2 месеца
  • Любопитно

Как слънчевата радиация влияе на Земята?

Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…

преди 2 месеца