Вицепремиерът Корнелия Нинова и посланикът на Япония обявиха нова японска инвестиция в българското кисело мляко. Японска компания е изявила желание да вложи средства в лабораторията за разширяване на научна и развойна дейност в „Ел Би Булгарикум“
Нова инвестиция в наука и високи технологии в България бе заявена от японската фирма „Мейджи“. Компанията обяви желание да вложи средства в лабораторията за разширяване на научна и развойна дейност в „Ел Би Булгарикум“. Това стана ясно по време на посещението на вицепремиера и министър на икономиката и индустрията Корнелия Нинова и посланика на Япония у нас Н. пр. Хироши Нарахира в държавната компания за производство на мляко. Двамата разгледаха производствените помещения и лабораториите, където се съхраняват над 1000 щама бактерии и повече от 100 закваски за оригиналното българско мляко.
Голяма част от модерната техника в компанията е японска, а много от служителите в нея са били на обучение в Япония.
„Ел Би Булгарикум“е държавно предприятие и няма да се приватизира, увери Корнелия Нинова. Тя е първият министър от 20 години, който посещава лабораторията.
Българското кисело мляко е марката на България, позната в целия свят, обявиха министър Нинова и посланикът на Япония.
Н.пр. Хироши Нарахира обясни, че за японците киселото мляко е символ на България и разказа, че то влиза в Япония през 1970 г., когато е представено на Експо „Осака“. „Тогава императорът спира на българския щанд и опитва българското кисело мляко. Това е много известна история в Япония“, обясни той. Нарахира беше категоричен, че България привлича интереса на Япония и с това, че се намира на стратегическо място и че има много талантливи хора, особено в науката и IT-сектора.
Вицепремиерът Нинова и посланик Нарахира се обединиха около тезата, че сегашната трудна ситуация след ковид кризата и заради войната в Украйна може да е възможност за развитие на двустранните връзки. „Стокообменът между Япония и България е повишен, има възможност и да задълбочим икономическите отношения между нашите две държави“, каза вицепремиерът и допълни, че японските фирми са добре дошли в страната ни.
Хироши Нарахира сподели, че министри и депутати от Япония проявяват интерес към визита в България и среща с министър Нинова.
Япония е приоритетен търговско-икономически партньор на България.
Българският бизнес може да се превърне в доставчик на японски компания в сферата на информационни и комуникационни технологии и автоматизация; машиностроене, машинни части и инструменти, производство на автомобилни части; строителство; минна индустрия; фармацевтична и козметична промишленост и др.
Вносът от Япония обхваща предимно автомобили, кабели, машинни части, машини и др.
Догодина ще се навършат 50 години от старта на производството и продажбите на кисело мляко с името „България“ в Япония. Това става възможно след като през 1972 г. българското правителство разрешава на японската корпорация „Мейджи Деъриз“ да продава продукта.
Тогава се сключва и лицензионен договор между японската фирма и предприятие ВТО „Техника, което е предшественик на „Ел Би Булгарикум“. Днес между „Ел Би Булгарикум“ и „Мейджи“ има сключени и успешно осъществени три лицензионни договора, чрез които българското кисело мляко е разпространено на азиатските пазари. В процес на подготовка е и четвърти.
Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…
С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…
Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…
Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…
Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…
Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…
Leave a Comment