Рали шампионът Илиев влиза в екипа на Петков: Контролът е опасен за арогантните шофьори, които застрашават другите, които спазват законите

94

Осемкратният рали шампион на България и организатор на обучения за пътна безопасност Димитър Илиев влиза в екипа на премиера Кирил Петков като съветник по пътната безопасност

„Това е кауза, която се опитвам от много години да развивам и по някакъв начин да представям на хората проблемите, с цел по-доброто им разбиране и осъзнаване на рисковете. Когато човек познава законите на физиката и знае как влияят върху автомобила, предметите вътре в автомобила – той много по-добре осъзнава какво трябва да бъде неговото поведение“, каза Димитър Илиев в студиото на „България сутрин“.

Той ще настоява за спешни ремонти на най-опасните черни точки в България.

„Това са местата с аквапланингите – Кресна, Микре, пътят Русе-Бяла. Другото, което много искам да се случи у нас, е всички да започнем да носим колани на задните седалки. Дълги години в България не се ползваха колани на предните седалки, в един момент се каза, че това става приоритет и ще се следи за него. Започваме засилен контрол за предпазни колани, обезопасителни столчета. Започваме контрол за мобилните телефони, които са се превърнали в пандемия“, допълни Илиев, предаде Bulgaria ON AIR.

Съветникът на премиера подчерта, че телефоните са опасни най-вече за пешеходците.

„Не искам да говоря за контрол като нещо, с което да плашим хората, защото ако ние си спазваме правилата и законите – е нещо хубаво. Контролът е опасен за арогантните шофьори, които с действията си застрашават другите, които спазват законите. Много е важно човек да не си преписва суперсили, които не притежава“, категоричен е Димитър Илиев.

Рали шампионът заяви, че ще се направи ревизия, както и осъвременяване на учебната методика от най-ранната детска възраст до учебните центрове, където ставаме шофьори.

„Това, което произвеждаме като шофьори, не са достатъчно подготвени. В България има едно усещане да си „уредя“ шофьорската книжка, а не да се науча. Това, което трябва да направим, е хората да искат да се научат, да осъзнаят отговорността, защото говорим за човешки животи. Не са важни глобите, а възпитателният ефект“, поясни той.

И припомни, че в България имаме изключително остарял автопарк. Илиев коментира предложението на МВР да се намали скоростта по магистралите.

„10 км/ч не е толкова голяма скорост, но на фона на разликата между 130 и 140 км/ч – огромна разлика. Тази разлика ще допринесе и за по-малко замърсяване, по-малък разход на горива. Имам приятел, който дойде от Франция, първите месеци караше по правилата, след 6 месеца каза, че са го хванали със 160 км/ч на Околовръстното“, сподели Димитър Илиев.

По публикацията работи: Станислава Гавазова