5.8 C
София

Рали шампионът Илиев влиза в екипа на Петков: Контролът е опасен за арогантните шофьори, които застрашават другите, които спазват законите

Не пропускайте

Редакция Нова Вест
Редакция Нова Вест
Изпращайте ни вашите сигнали и снимки по всяко време на novavest.bg@gmail.com или на нашата фейсбук страница https://www.facebook.com/novavest.bg/

Осемкратният рали шампион на България и организатор на обучения за пътна безопасност Димитър Илиев влиза в екипа на премиера Кирил Петков като съветник по пътната безопасност

„Това е кауза, която се опитвам от много години да развивам и по някакъв начин да представям на хората проблемите, с цел по-доброто им разбиране и осъзнаване на рисковете. Когато човек познава законите на физиката и знае как влияят върху автомобила, предметите вътре в автомобила – той много по-добре осъзнава какво трябва да бъде неговото поведение“, каза Димитър Илиев в студиото на „България сутрин“.

Той ще настоява за спешни ремонти на най-опасните черни точки в България.

„Това са местата с аквапланингите – Кресна, Микре, пътят Русе-Бяла. Другото, което много искам да се случи у нас, е всички да започнем да носим колани на задните седалки. Дълги години в България не се ползваха колани на предните седалки, в един момент се каза, че това става приоритет и ще се следи за него. Започваме засилен контрол за предпазни колани, обезопасителни столчета. Започваме контрол за мобилните телефони, които са се превърнали в пандемия“, допълни Илиев, предаде Bulgaria ON AIR.

Съветникът на премиера подчерта, че телефоните са опасни най-вече за пешеходците.

„Не искам да говоря за контрол като нещо, с което да плашим хората, защото ако ние си спазваме правилата и законите – е нещо хубаво. Контролът е опасен за арогантните шофьори, които с действията си застрашават другите, които спазват законите. Много е важно човек да не си преписва суперсили, които не притежава“, категоричен е Димитър Илиев.

Рали шампионът заяви, че ще се направи ревизия, както и осъвременяване на учебната методика от най-ранната детска възраст до учебните центрове, където ставаме шофьори.

„Това, което произвеждаме като шофьори, не са достатъчно подготвени. В България има едно усещане да си „уредя“ шофьорската книжка, а не да се науча. Това, което трябва да направим, е хората да искат да се научат, да осъзнаят отговорността, защото говорим за човешки животи. Не са важни глобите, а възпитателният ефект“, поясни той.

И припомни, че в България имаме изключително остарял автопарк. Илиев коментира предложението на МВР да се намали скоростта по магистралите.

„10 км/ч не е толкова голяма скорост, но на фона на разликата между 130 и 140 км/ч – огромна разлика. Тази разлика ще допринесе и за по-малко замърсяване, по-малък разход на горива. Имам приятел, който дойде от Франция, първите месеци караше по правилата, след 6 месеца каза, че са го хванали със 160 км/ч на Околовръстното“, сподели Димитър Илиев.

По публикацията работи: Станислава Гавазова

- Реклама -spot_img

За какво стига кредит до 5000 лв.

Личното ни възприемане на стойността на парите е нещо много специфично. Според средата, в която се намираме, според условията, в които живеем, една и...

ГРАЖДАНСКО ДВИЖЕНИЕ ЗА ПРЕЗИДЕНТСКА РЕПУБЛИКА вече и във Видин

Днес се проведе пресконференция на Гражданския съвет на ГРАЖДАНСКО ДВИЖЕНИЕ ЗА ПРЕЗИДЕНТСКА РЕПУБЛИКА за област Видин. Събитието бе част от националната обиколка на движението,...

Съвети от Руал Травел при планиране на перфектната екскурзия до Япония

Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се насладите на всичко, което тази уникална държава предлага, трябва...

Прогнози за интериорния дизайн през 2025 г.: какво да очакваме?

0
С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции за създаване на перфектно място, което да ви носи...

Какви документи са необходими за данъчна оценка на имот?

Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури, като продажба, наследяване или кредитиране. В България, обаче, за...
- Реклама -

Последни новини