България

Помощник-капитанът на „Вера Су“ е предаден на съд

Помощник-капитанът ще бъде съден за това, че е допуснал корабът да заседне край бреговете на Р. България. Деянието причини имуществени вреди в размер на 6 680 734, 85 лева

Окръжна прокуратура – Добрич предаде на съд 26-годишният, втори помощник-капитан на кораба „VERA SU“, заседнал край Камен бряг през септември 2021 година. К.А., роден в Истанбул, е бил на вахта в нощта на инцидента. Той ще бъде съден за това, че като вахтен помощник-капитан, нарушавайки правило от Международната конвенция за вахтената служба и нормите за подготовка и освидетелстване на моряците, допуснал да заседне кораб край бреговете на Р. България.

Деянието е извършено по непредпазливост и от него са настъпили значителни имуществени вреди в размер на 6 680 734, 85 лева.

На 20 септември 2021 г. в акваторията на Черно море, в района между село Камен бряг и к.к. „Русалка“, корабът „VERA SU“, плаващ под панамски флаг, заседна край бреговете на местност „Яйлата“. В хода на разследването на случая е установено, че в 00:00 часа на 20 септември 2021 г. капитанът на кораба предал носенето на навигационна вахта на втория помощник-капитан К.А. Обвиняемият бил сам на вахта на мостика, изпълнявал рутинните си задължения, като следвал курса, по който трябвало да се движи кораба и на всеки половин час отбелязвал върху навигационната карта позицията на кораба.

В 03:25 часа корабно време К.А. направил поредното отбелязване, корабът останал на курса си и се движел със скорост около 7,5 възела. Малко след това обвиняемият, бидейки на вахта на мостика, се унесъл и заспал. В 04:15 часа „VERA SU“ заседнал в акваторията на Черно море в скали близо до брега на с. Камен бряг. При засядането на кораба, вахтеният помощник-капитан се събудил от раздрусване на кораба, веднага спрял мотора на мостика и се отправил към каютите на другата част от екипажа, за да ги уведоми за случилото се.

Предстои делото срещу К.А. да бъде насрочено за разглеждане във Добричкия окръжен съд. Ако бъде признат за виновен, той може да получи наказание „лишаване от свобода“ за срок до три години.

Другият подсъдим по случая – капитанът на товарния кораб „VERA SU“ Х.Е., вече беше осъден и получи наказание „лишаване от свобода” за срок от три години, изпълнението на което се отложи за срок от пет години.

Действията по разследването продължават по други две направления в отделно досъдебно производство. Изяснява се има ли замърсяване на морската вода и настъпили ли са щети за природата, както и дали действията на оправомощените държавни органи са били адекватни, навременни и правилни и налице ли е бездействие от страна на едно или повече длъжностни лица, което може да доведе до екологична катастрофа в местността Яйлата и региона.

Leave a Comment
Сподели
Публикувано от
Пламена Сутева

Скорошни постове

  • Спонсорирани

Прогнози за интериорния дизайн през 2025 г.: какво да очакваме?

С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…

преди 2 дни
  • Спонсорирани

Какви документи са необходими за данъчна оценка на имот?

Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…

преди 2 дни
  • Спонсорирани

Пантофи за детска градина, които всяко дете ще хареса: най-добрите модели

Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…

преди 1 месец
  • Любопитно

Съвсем малка е вероятността да бъде открит живот в Млечния път

Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…

преди 2 месеца
  • Любопитно

Как слънчевата радиация влияе на Земята?

Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…

преди 2 месеца
  • Свят

Ще се прекрати ли системата all inclusive в Турция?

Една от любимите дестинации на българи може би вече няма да е толкова привлекателна. Отново…

преди 2 месеца