Пореден случай на брутална агресия между деца. Сбиването е станало пред погледа на друга група деца, които са заснели побоя
Сигналът е подаден от майка на едно от сбилите се момчета. Случаят е станал в началото на януари в Монтана, но едва преди ден стига до родителите.
По думите на жената, подала сигнала, причина за боя е увреждане по рождение на сина ѝ.
„Детето ми има малформация на едната ушна мида. Това поражда агресията. Децата ни се избиват като кучета, те са отражение на обществото. Никоя майка не трябва да вижда сина си пребит. До смъртен случай ли трябва да се стигне, за да обърнем внимание? Момчето, което го е било, е казало, че ще му откъсне и другото ухо”, разказа в ефира на „Здравей, България” майката на едното дете.
Според чичото на другия ученик – Ненко Василев, обаче, момиче е станало повод за сбиването.
„След Нова година двамата са говорили по телефона и са се обиждали заради момиче. На 6 януари племенникът ми е бил с негов приятел в района на една детска градина. Въпросното момче идва с 10-15 деца. Предизвикват го да се бие. В началото на клипа се вижда, че агресорът е другото момче“, разказа Василев. И допълни, че след боя момчетата са се извинили един на друг.
„Ако майката на пострадалото дете е подала жалба, полицията трябва да си свърши работата. Прокуратурата трябва да прецени какво да се случи. Крайна инстанция е местната Комисия за противообществени прояви. Няма наказания, това са възпитателни мерки. Трябва да си зададем въпроса защо подобни неща се случват”, коментира Мария Щуманска, експерт в Община Монтана.
От полицията заявиха за NOVA, че от Детска педагогическа стая ще работят по случая. Предстои разпит на децата.
Казуса с насилието коментира в студиото на „Здравей, България“ зам.-председателят на социалната комисия в парламента Елисавета Белобрадова.
„Днес ще продължим темата за насилието между деца с министър Денков. Насилниците не са само тези, които участват в боя, а и тези, които снимат клипа. Това е мода, не само у нас, а в световен план. Понякога боевете се организират специално, за да бъдат публикувани. Проблемът е отдавна, просто сега е по-видим заради модата за публикуване”, обясни тя.
Според нея няма превенция. „Няма изградена връзка между деца, родители и учители. Няма функциониращ механизъм за изграждане на емоционални умения на децата. Наказанието има смисъл, когато извършителят е обективирал в ума си последиците от деянието. Когато едно дете не разбира последиците, какво точно наказвате?”, каза още Белобрадова.
По публикацията работи: Мариела Анастасова