Как ще се облекчи трафикът между България и Румъния – какви са плановете на правителството?
До юни ще бъде пусната фериботна линия Русе-Гюргево. Целта е да се облекчи трафикът през ГКПП Дунав мост с една трета. За това са се договорили на среща вицепремиерът и регионален министър Гроздан Караджов, министърът на транспорта и съобщенията Николай Събев и румънския вицепремиер и министър на транспорта и инфраструктурата Сорин Гриндяну.
Двете страни са обсъдили плановете на българското правителство да изгради 4 моста между двете страни по Дунав, както и програмата Fast Danube, предаде Нова телевизия. Тази програма цели превръщането на река Дунав в целогодишен плавателен път, обясни министър Караджов.
Министър Събев обясни, че се цели облекчаване на движението на пътници и това между граничните ни преходи.
„Трябва да бъде даден живот на меморандума, подписан през 2019 г. Договорихме се с министър Гриндяну да се срещаме на всеки 3 месеца по повод работата на работната група, която да оживи меморандума. В него става въпрос за това да се изследват петте точки, на които би могло да има мостове. Там влиза и работата по проекта Fast Danube”, обясни Николай Събев.
През март ще бъде подписан регламент за преминаването на всички превозни средства и пътници през „Дунав мост”, така че преминаването да бъде по-бързо.
„Ще направим така, че да няма спрели превозни средства на самия мост”, увери Събев.
Ако този регламент покаже добри резултати, ще бъде приложен и на граничния преход Видин-Калафат. В момента се проектира и скоро започва основен ремонт на българската страна на моста, заяви министър Караджов.
Относно плановете за магистрала Русе-Велико Търново, Караджов обясни, че е от януари миналата година са отворени офертите, към днешна дата обаче все още няма яснота коя е стартовата точка.
„Тя зависи от плана НАТУРА както от в румънска страна, така и в българска. Затова не се пристъпва към решение кой е победителят”, каза Караджов.
Той допълни още, че коридорът Букурещ-Русе-Велико Търново и връзката с магистрала „Хемус”, през която се минава, е изключително важен трансграничен коридор. Магистралата минава през Стара Планина пресича „Тракия” и „Марица” и стига до гръцката граница Маказа.
„Това го прави истински трансграничен коридор между Румъния, България и Гърция. Най-вероятно трите държави бихме получи финансиране за подобен проект”, заяви Караджов.
По публикацията работи Снежина Раева
Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…
С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…
Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…
Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…
Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…
Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…
Leave a Comment