Какво не знаем за операцията по изтеглянето на Vera SU?

80

Вчера корабът Vera SU беше изтеглен до Варна след като повече от месец беше заседнал в скалите край Камен бряг. Спасителната операция приключи с успех, но има много подробности, които хората не знаят за цялата дейност по преместването

„Това беше нестандартна операция. Рискът беше на всяка крачка. От риск за екипажа до риска за околната среда“, сподели пред bTV капитанът на влекача „Кастор“ Андрей Стаев в „Тази сутрин“.

Стаев ръководеше операцията по изтеглянето на „Вера Су“. По думите му акцията се е увенчала с успех заради координацията между различните институции.

Планът за спасяването на заседналия кораб край Камен бряг е имал девет действия“. Не може да става дума за сравнение с операцията по освобождаването на заседналия наскоро кораб в датски води и изтеглянето на „Вера Су“. Край „Яйлата“ „всичко е скали“, което затруднява действията на спасителите, отбеляза капитан Стаев.

„Имаше сериозна опасност от пречупване на кораба. Капитан Динкин се занимаваше с конструктивната му устойчивост „Хидроремонт“ направиха чудеса. Корабът беше стъпил на четири скали и две трети от него шаваха. 10 тона греди и всякакви конструктивни елементи бяха заварени, за да го укрепят. Това беше логистичен кошмар“, разказа Стаев.

Що се отнася до критиките за влекачите на БМФ, които извършиха операцията, Стаев заяви, че това са „страхотни машини“.

Неговият кораб „Кастор“ има мощност да тегли 40 тона, но той е използвал само пет от тях, защото ако е била използвана пълната мощност, „Вера Су“ е щял „да се разпори“, разкри Стаев.

По публикацията работи: Мариела Анастасова