Учени: Възможно е да се предскаже появата на деменция

Учени от Германия са открили биологични маркери в кръвта, чиито нива могат да предсказват появата на демеция от 2-5 години преди да се развият симптомите

Изследователи от университетите в Гьотинген и Мюнхен в Германия са открили биологични маркери в кръвта, чиито повишени нива могат да показват предстояща деменция. Проучването е публикувано в списание „EMBO Molecular Medicine“.

В експерименти върху мишки и клетъчни култури, експертите са идентифицирали три микроРНК, които действат като маркер за умствената работа. Повишените нива на тези маркери могат да предскажат появата на деменция две до пет години преди да се развият симптомите, съобщават от Риа Новости.

„Когато се появят симптомите на деменция, мозъкът вече е сериозно повреден. Необходими са тестове, които да се правят преди началото на болестта и да оценяват риска от по -нататъшно развитие на състоянието“, казва един от участниците в проучването.

По -рано беше признато, че редовното лишаване на сън при хора на средна възраст може да доведе до повишен риск от развитие на деменция в напреднала възраст.

Деменцията е болест, която се изразява главно в трайно намаляване на когнитивната активност със загуба, в една или друга степен, на предишни знания и практически умения. Най -често това състояние се наблюдава при хора в напреднала възраст. Всяка година по света се съобщава за около десет милиона нови случая на деменция.

Превод и редакция: „Нова Вест“, Ралица Димитрова