Google ограничава отричането на климатичните промени. Ето как

62

Новите правила ще влязат в сила от следващия месец 

Технологичният гигант Google планира да ограничи отричането на климатичните промени, като те няма да могат да осребяват свое съдържание в нейните платформи.

Нови правила за рекламодатели, издатели и създатели на YouTube ще забранят реклами за и монетизиране на съдържание, което „противоречи на утвърдения научен консенсус относно съществуването и причините“ на изменението на климата, се казва в изявление на компанията.

„Това включва съдържание, отнасящо се до изменението на климата, за които се казва, че са измислица или измама, твърдения, отричащи, че дългосрочните тенденции показват, че климата на планетата се затопля и твърдения, отричащи, че емисиите на парникови газове или човешката дейност допринасят за изменението на климата“, каза Google.

„Рекламодателите просто не искат техните реклами да се показват до това съдържание. И издателите и създателите не искат реклами, популяризиращи тези твърдения, да се показват на техните страници или видеоклипове.“

Компанията ще разгледа съдържанието и ще прави разграничение между неверни твърдения, представяни като факти, и съдържание, което съобщава за такива твърдения или ги обсъжда.

„Ние също така ще продължим да разрешаваме реклами и осигуряване на приходи по други теми, свързани с климата, включително публични дебати относно политиката в областта на климата, различните въздействия на изменението на климата, нови изследвания и др.“ Google ще започне да прилага  новите правилата от ноември.

Превод и редакция: „Нова Вест“, Ралица Димитрова