България

Капитан Живко Петков за разтоварването на кораба: Не знаех, че ще изтече тор (ВИДЕО)

Малко след коментара на транспортния министър относно заседналия кораб край Яйлата, изпълнителният директор на „Морска администрация“ капитан Живко Петров даде брифинг. 

„Корабът е много здраво заседнал върху скалите, ние направихме опит да го дръпнем, за съжаление неуспешен“, каза Петров.

„Ние нямаме технически средства да извършим облекчаване – кранът е много голям, вятърът го духа и го сваля върху скалите. Кранът е 22 м, всъщност няма какво да го задържи. Успяхме снощи малко да разтоварим, но този кран не е за пристанищно разтоварване“, обясни Петров.

„Някакъв товар свалихме с другата баржа, така или иначе трябва да намерим някакви други баржи, с които да продължим олекотяването на кораба“, подчерта директорът на „Морска администрация“.

Той е категоричен, че трябва да се търси друг кран за разтоварване.

„Аз не знаех, че ще изтече тор, кранът беше нает с грайфер да разтоварва, защото това е, което имаме. Видях за какво става въпрос и въпреки всичко решихме тези два часа, с които разполагаме, да свалим част от товара с цел евентуално днес да пробваме да дръпнем кораба, но разчетите сочат, че може би над 600 кубика ще трябва да се свалят“, допълни Петров.

Днес и министърът на транспорта Христо Алексиев провери на място акцията по изтеглянето на заседналия край Камен бряг кораб „Вера Су“. Престъпна безотговорност години назад във времето – така той коментира действията до момента.

Христо Алексиев се заема с освобождаването на заседналия край Яйлата кораб

На въпрос защо на корабособственика са дадени цели 7 дни за план за снемане на товара от кораба, Петров отговори:

„Още от първия ден, когато почна дейността и представители на корабособственика, и регионалната дирекция, и аз сме работили и сме поддържали постоянно контакти. Намерихме водолазни фирми, които направиха обследване на дъното, за да се начертае карта, за да е ясно откъде може да се подходи, защото тук е камък. Разчети за сваляне на товар също бяха правени едновременно и от корабособственика, и от нас“, допълни Петров.

„Ние не сме спрели да търсим фирма, но не сме намерили към момента“, подчерта Петров.

За екипажа на кораба той заяви: Имаме готовност да качим и частично, и цялостно екипажа чрез спасителна лодка, така че това не е проблем, ние поддържаме връзка с тях.

„По разчети най-малко още 400-500 тона трябва да се разтоварят, към момента, но при това време, няма от кого. Много е тясно за кран и платформа, не може и багер да се сложи директно върху платформа, защото трябва да се заварява“, каза Петров.

Относно въпроса за оставката му, той заяви: Моето освобождаване е най-елементарното нещо, аз не съм се родил изпълнителен директор, дай Боже и да не умирам такъв, така че това е най-лесното нещо.

Leave a Comment
Сподели
Публикувано от
Мариела Анастасова

Скорошни постове

  • Спонсорирани

Съвети от Руал Травел при планиране на перфектната екскурзия до Япония

Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…

преди 3 дни
  • Спонсорирани

Прогнози за интериорния дизайн през 2025 г.: какво да очакваме?

С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…

преди 2 седмици
  • Спонсорирани

Какви документи са необходими за данъчна оценка на имот?

Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…

преди 2 седмици
  • Спонсорирани

Пантофи за детска градина, които всяко дете ще хареса: най-добрите модели

Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…

преди 2 месеца
  • Любопитно

Съвсем малка е вероятността да бъде открит живот в Млечния път

Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…

преди 2 месеца
  • Любопитно

Как слънчевата радиация влияе на Земята?

Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…

преди 2 месеца