Малко след коментара на транспортния министър относно заседналия кораб край Яйлата, изпълнителният директор на „Морска администрация“ капитан Живко Петров даде брифинг.
„Корабът е много здраво заседнал върху скалите, ние направихме опит да го дръпнем, за съжаление неуспешен“, каза Петров.
„Ние нямаме технически средства да извършим облекчаване – кранът е много голям, вятърът го духа и го сваля върху скалите. Кранът е 22 м, всъщност няма какво да го задържи. Успяхме снощи малко да разтоварим, но този кран не е за пристанищно разтоварване“, обясни Петров.
„Някакъв товар свалихме с другата баржа, така или иначе трябва да намерим някакви други баржи, с които да продължим олекотяването на кораба“, подчерта директорът на „Морска администрация“.
Той е категоричен, че трябва да се търси друг кран за разтоварване.
„Аз не знаех, че ще изтече тор, кранът беше нает с грайфер да разтоварва, защото това е, което имаме. Видях за какво става въпрос и въпреки всичко решихме тези два часа, с които разполагаме, да свалим част от товара с цел евентуално днес да пробваме да дръпнем кораба, но разчетите сочат, че може би над 600 кубика ще трябва да се свалят“, допълни Петров.
Днес и министърът на транспорта Христо Алексиев провери на място акцията по изтеглянето на заседналия край Камен бряг кораб „Вера Су“. Престъпна безотговорност години назад във времето – така той коментира действията до момента.
Христо Алексиев се заема с освобождаването на заседналия край Яйлата кораб
На въпрос защо на корабособственика са дадени цели 7 дни за план за снемане на товара от кораба, Петров отговори:
„Още от първия ден, когато почна дейността и представители на корабособственика, и регионалната дирекция, и аз сме работили и сме поддържали постоянно контакти. Намерихме водолазни фирми, които направиха обследване на дъното, за да се начертае карта, за да е ясно откъде може да се подходи, защото тук е камък. Разчети за сваляне на товар също бяха правени едновременно и от корабособственика, и от нас“, допълни Петров.
„Ние не сме спрели да търсим фирма, но не сме намерили към момента“, подчерта Петров.
За екипажа на кораба той заяви: Имаме готовност да качим и частично, и цялостно екипажа чрез спасителна лодка, така че това не е проблем, ние поддържаме връзка с тях.
„По разчети най-малко още 400-500 тона трябва да се разтоварят, към момента, но при това време, няма от кого. Много е тясно за кран и платформа, не може и багер да се сложи директно върху платформа, защото трябва да се заварява“, каза Петров.
Относно въпроса за оставката му, той заяви: Моето освобождаване е най-елементарното нещо, аз не съм се родил изпълнителен директор, дай Боже и да не умирам такъв, така че това е най-лесното нещо.
Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…
С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…
Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…
Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…
Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…
Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…
Leave a Comment