Чудили ли сте се какви продукти трябва да ядете, за да понижите нивото на вашия холестерол? Оказва се, че консумирането на ядки и по-конкретно на орехи, може да подобри качеството на клетките на лошия холестерол и да намали риска от сърдечно-съдови заболявания
Шепа ядки дневно намалява лошия холестерол и рисковете за сърцето при иначе здрави хора съобщи Американската асоциация за сърдечно зраве.
Орехите подобряват и качеството на клетките на лошия холестерол – намалява броят на тези, свързвани със сърдечносъдов риск.
„Частиците на липопротеините с ниска плътност (лош холестерол) са с различен размер – обяснява д-р Емилио Рос в прессъобщението. Той е директор на клиника по липидите в отделението по ендокринология и хранене към университетската болница в Барселона.
„От изследвания е известно, че малките, плътни частици лош холестерол по-често причиняват атеросклероза, плака или мастни натрупвания по артериите
Нашето изследване отива по-далече, отвъд нивата на лошия холестерол, за да покаже пълна картина на всички липопротеини и въздействието на ежедневната доза орехи и потенциала им за намаляване на сърдечносъдовия риск.“
„Освен че намаляват лошия холестерол, орехите подобряват и качеството на неговите частици.“
Известно е, че орехите, които са богати на омега-3 мастни киселини, се свързват с по-малък риск от сърдечносъдови заболявания и инсулт, както и другите ядки, пишат от Дарик.
За изследването 708 души на възраст от 63 до 79 години са разделени на две групи. Едната две години получавала половин чаша орехи към обичайната си храна, а друга – не. Участниците живеят в Барселона и Лома Линад, Калифорния.
В края на периода учените са анализирали нивата на лошия холустерол и концентрацията и размера на частиците. От приключилите експеримента 628 души, тези, които яли ядки били със средно 4,3 mg/dL по-ниски нива на лошия холестерол. Общият брой на частиците липопротеини с ниска плътност намалял с 4,3 процента, а на малките по размер – с 6,1 процента. При мъжете ефектът бил по-изразен. При тях лошият холестерол намалял със 7,9 процента при 2,6 процента за жените.
Липопротеините със средна плътност, които са прекурсори на лошия холестерол, също намалели в групата, получавала орехи.
Изследването е осъществено с помощта на калифорнийската асоциация на производителите на орехи.
По публикацията работи: Ралица Димитрова
България се подготвя за домакинството на „Евровизия“ с темпове, които според организаторите нямат аналог в…
Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) обсъди новите цени на електроенергията и топлинната енергия,…
Районна прокуратура – Благоевград ръководи досъдебно производство по случай на блудство спрямо малолетно лице. 38-годишният…
България няма да предоставя повече въоръжение на украинската армия. Това заяви служебният министър на отбраната…
Към 9 юни 2024 г. водните ресурси в страната са в завишен обем в комплексните…
Софийската районна прокуратура привлече двама души към наказателна отговорност за трафик на жена с цел…
Leave a Comment