Британски учени установиха кои плодове намаляват риска от поява на инфаркт при хората. Според специалистите това са горските плодове и най-вече ягодите и боровинките. Тези плодове са изключително полезни за здравето на на сърцето
Хората, които консумират повече дребни безкостилкови плодове, имат по-ниско кръвно налягане, пише в. „Дейли експрес“, позовавайки се на британско проучване.
Боровинките и ягодите съдържат изобилие от растителни съединения, наречени антоцианини. Те придават на плодовете ярките им цветове и според експертите са полезни за здравето и в частност за сърцето на човека, пишат от Нова.
Авторите на проучването от Кралския университет в Белфаст са установили, че за жените, които хапват повече от три порции боровинки или ягоди седмично, рискът от инфаркт е с 34 процента по-нисък, отколкото за тези, консумиращи по-малко плодове.
Учените също така смятат, че антоцианините правят кръвоносните съдове по-еластични и помагат за нормализиране на кръвното налягане. Експертите допускат, че червата са частично отговорни за благоприятното въздействие на флавоноидите върху кръвното налягане.
По публикацията работи: Ралица Димитрова
България се подготвя за домакинството на „Евровизия“ с темпове, които според организаторите нямат аналог в…
Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) обсъди новите цени на електроенергията и топлинната енергия,…
Районна прокуратура – Благоевград ръководи досъдебно производство по случай на блудство спрямо малолетно лице. 38-годишният…
България няма да предоставя повече въоръжение на украинската армия. Това заяви служебният министър на отбраната…
Към 9 юни 2024 г. водните ресурси в страната са в завишен обем в комплексните…
Софийската районна прокуратура привлече двама души към наказателна отговорност за трафик на жена с цел…
Leave a Comment