Какво е състоянието на намерената вчера „черна кутия“ на МиГ-29? Как работи черната кутия на самолет? Подробности дават в авиобаза „Граф Игнатиево“.
Авиоекспертите са успели да отворят черната кутия, но данните в нея все още не могат да бъдат снети заради технически проблем. В авиобаза „Граф Игнатиево” няма схема, която да проследи повредените връзки в черната кутия. Това налага Военното министерство да се обърне за съдействие към производителя в Украйна.
Зам.-командирът по летателната подготовка в авиобаза „Граф Игнатиево” полковник Николай Русев показа учебен регистратор, идентичен с този на падналия изтребител и обясни какви са параметрите, които записва. Предназначението на този регистратор е да съхранява информацията от системата датчици на борда на самолета. След всеки полет информацията от регистратора се сваля и се обработва със специален софтуер. Целта е да се установи как са функционирали системите на борда, за да може да се прецени дали самолетът да бъде пуснат отново за следващ полет.
В случай като този регистраторът е предназначен, за да осигури на разследващите информация, според която да се прецени дали на борда на самолета по време на полета е имало отказ или друга нещатна ситуация.
Когато регистраторът работи, той не се отваря. Последното отваряне на черна кутия е било през 2011 г., когато авиацията ни губи самолет. Тогава състоянието на регистратора позволява информацията да бъде извлечена, анализирана и да се направят съответните изводи на комисията, разследваща инцидента. Регистраторът не записва гласови комуникации, а само работата на системите в полет и на земята. Той съдържа информация пространственото разположение на самолета, ъглите на тангажа, курса, оборотите на двигателя и т.н, но не записва глас.
Този тип регистратори нямат радиомаяци, за да бъде търсен под водата със сонар. Т.нар. черна кутия е боядисана в оранжев цвят, за да може в случай на авария да може да бъде по-лесно открита. Вчера е бил анализиран само защитният модул на падналия самолет с паметта. Тази памет е направена от специална сплав, съединена е със специален кабел за пренос на данни.
При разбилия се МиГ-29 ВВС са извадили защитения корпус на регистратора. От него е бил откъснат блокът, осигуряващ интерфейса. За съжаление, е била нарушена херметичността на корпуса и той е бил пълен с вода и с петролни продукти, най-вероятно керосин.
Сплавта на кутията е направена така, че да издържи до 30 мин. температура над 1000 градуса и претоварване до 3400 G. Целта е модулът с памет, който се намира вътре в самия защитен контейнер да бъде максимално защитен.
„Ние направихме всичко възможно, за да съхраним модула на паметта в състоянието, в което дойде до нас. Този модул памет вече е при комисията, разследваща инцидента и оттук нататък ще се търси съдействие от производителя“, заявиха от авиобазата.
Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…
С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…
Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…
Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…
Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…
Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…
Leave a Comment