Американски учени са установили, че консумирането на варени или печени картофи понижава кръвното налягане и помага за предотвратяване на хипертония. Резултатите от изследването са публикувани в списание Nutrients
Основният източник на калий в диетата на западняците е картофите. Изследователи от университета „Purdue“ са изследвали ефектите на добавките с калий върху кръвното налягане и други рискови фактори за сърдечно-съдови заболявания.
В клиничните изпитвания са участвали 30 мъже и жени с диагноза хипертония или прехипертония. Резултатите показват, че хората, които са комсумирали печени или варени картофи са имало по-ниско ниво кръвно налягане в сравнение с контролната група, която не е включвала картофи в диетата си, пишат от Риа Новости.
Учените са установили , чв полезният ефект на картофите се основава на факта, че той намалява задържането на натрий в организма и в това отношение той работи дори по-добре от хранителните добавки с калий.
„Въпреки че често се поставя значителен акцент върху намаляването на приема на натрий с храната, за да се контролира по-добре кръвното налягане и да се намали рискът от сърдечни заболявания, това е само половината от успеха. Калият е също толкова важен“, заяви Американският съюз за изследване на картофите в прессъобщение.
Превод: Редакция „Нова Вест“, Ралица Димитрова
Тежък инцидент с фатален край разтърси снощи района между селата Крислово и Динк. Трима млади…
В рамките на специализирана полицейска операция за подобряване на пътната безопасност органите на реда предприеха…
Министърът на здравеопазването Катя Ивкова е разпоредила незабавна и задълбочена проверка по случая с трагичната…
Въпреки настъпилия юни, по най-високите върхове над 2000 метра все още има сняг. От Планинската…
Въпреки че е юни, по най-високите върхове над 2000 метра все още има сняг. От…
Днес своя рожден ден отбелязва Бойко Методиев Борисов, една от най-значимите и най-дискутирани политически фигури…
Leave a Comment