Министрите Виолета Комитова и Кирил Петков дадоха брифинг след проверки на „Автомагистрали“ и свлачищата
„Констатациите ни от проверките на „Автомагистрали“ и на свлачищата съвпадат с тези на Сметната палата. Вече посочихме пред медиите, че от 84 проекта, е само един изпълнен. Под проект се разбира нещо, което е нарисувано на хартия и е с разрешение за строеж“. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройство Виолета Комитова.
Тревогата на МРРБ е, че заради краткия срок, проектите за укрепването на свлачищата няма да бъдат завършени. Такава схема имало и в „Автомагистрали“.
„Първо имаме прескочени обществени поръчки, след това имаме фирми, които сами си определят цените. Трето – има огромен инвестиционен риск, тъй като са дадени едни пари на фирми, които не са били необходими по това време. Това са големи пропуски, извършени от ръководителя на „Автомагистрали“ г-н Беличев“, обясни Комитова.
Тя е категорична, че трябва да се върнат обществените поръчки и парите към тях. Комитова не е съгласна и тези поръчки да се правят на инженеринг. Според нея трябва да има 84 компании, които да се справят с 84-те свлачища.
„Това означава, че вместо да имаме раздадени 400-500 млн. лв. на 25 фирми, сме могли да включим 250 компании, които са малки и средни предприятия. Но са се случили и други дефекти. Ние сме пренебрегнали пазарната икономика, пренебрегнали сме конкуренцията. Фирма, която за денонощие получава 100 млн. лв. аванс, имаме такъв случай в „Автомагистрали“, как се състезава с останалите фирми, които сто години няма да им стигнат за 100 млн. лв. В тази насока трябва да работим – към малките и средни предприятия“, категорична бе министър Комитова.
Проблемите в двете министерства са общи. И при язовирите, и при магистралите има дружества – шапки, добави министърът на икономиката Кирил Петков.
Tой посочи и сходен случай в икономическото министерство – при 416 язовира, 86% от договорите са сведени до 7 компании. От тези 416 язовира са завършени само 10, от които нито един не е в експлоатация и не е пълен.
„Тези язовири могат да имат 416 проекта, 416 надзора, 416 компании, които строят. Това са 1200 компании. В момента имаме 7. Тези 1200 компании щяха много добре да се финансират потенциално с кредити от ББР, с възможност спокойно за тези 630 млн. лв, които са похарчени, 500 хиляди да бъдат разпределени. Вместо това Българската банка за развитие е дала на 20 компании по 1,8 млрд лв.“, посочи Петков.
Министърът посочи, че Българската банка за развитие ще бъде с надзор и ограничение на кредитите. Планира се напълване на част от язовирите, които да се ползват за поливане.
Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…
С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…
Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…
Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…
Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…
Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…
Leave a Comment