Няколко лоши шофьорски навика, който чупят колата и бъркат сериозно в портфейла

231

Съветът е да се отървете от тях, за да си спестите много главоболия

Искате да шофирате вашия автомобил леко и безпроблемно? Искате да се научите как да спирате плавно? Blitz.bg няколко лесни съвета, с които вие ще подобрите вашето шофиране и ще намалите амортизацията на вашето любимо четириколесно возило.

Може да сте шофьор от безброй години или току що да сядате зад волана. Вие обаче знаете, че шофирането може да е както вълнуващо, така и много изморително. Вие трябва да сте нащрек за пътните условия и за това, как се държи по време на движение вашата кола.

Колкото по-дълго сте собственик на автомобил, толкова повече навици в шофирането вие сте придобили, но понякога тези навици не са много добри и полезни. Доста често тези навици може да повлияят върху състоянието на вашата кола.

Ето шест вредни навика, които трябва да забравите, за да карате безопасно и удължите живота на вашата кола.

6. Не си поставяйте ръката да почива върху скоростния лост. 

Защо не трябва да се прави? Защото ви трябват и двете ръце, за да държите волана. Малкият, но постоянен натиск на ръката ви върху лоста, оказва влияние върху синхронизаторите и скоростите, а това на свой ред до повреда на скоростната кутия. А поправката ѝ си струва сериозни пари.

5. Зареждане с бензин винаги, когато резервоарът е почти празен.

Когато колата ви не е в движение мръсотията в бензина се отлага на дъното на резервоара и се формира утайка. След това тази мръсотия отива във филтрите и, още по-лошо, в горивната ви помпа, което води до повреди.

Също така през зимните месеци оставяйте резервоара си поне наполовина пълен, за да с избегне формирането на големи количества конденс. В зимните условия наличието на вода в резервоара може да доведе до неговото деформиране и други проблеми.

4. Постоянно сте натиснали педала на спирачката, особено по време на спускане. 

Спазвайте дистанция и се движете с трафика. Това ви учат автомобилните инструктори. Но ако постоянно натискате спирачката без особена необходимост, ще ви се наложи доста по-често да сменяте спирачките дискове и накладките, а може би и спирачните апарати.

За да избегнете рисковете от повреда и инцидент, проверявайте своевременно, дали спирачните ви маркучи са в добро състояние и сменяте, според предписанията на производителя, спирачната и течност. Също така има и неписано правило, ако изкачвате баир на една предавка, то оставете при спускане автомобила на същата предавка, за да избегнете прегряването на спирачките.

А ето и няколко насоки за правилно спиране. Сложете петата на вашия крак на пода на колата така, че с горната част на ходилото ви да можете да натискате безпроблемно педала на спирачката. Помнете, че по-голямата тежест на вашия крак трябва да е на пода, докато с ходилото леко натискате педала. Тогава внимателно натискайте плавно педала на спирачката, докато колата почти не спре. Точно преди колата да спре отнемете малко усилие от педала. Това ще помогне за избягването на ефекта на „заковаването“ на автомобила.

3. Игнорирането на подозрителни звуци във вашия автомобил. 

Ако започнете да чувате, че вашата кола издава странни звуци, които не са присъщи на нейната нормална работа, вие веднага трябва да я закарате в сервиз. Въпросните звуци може да са знак, че в автомобила ви е настъпила повреда.

Много шофьори игнорират тези звуци и като резултат колата им се чупи насред пътя. Не забравяйте, че ако все пак колата ви изостави на пътя, вие трябва да включите аварийните светлини и да я паркирате на място, което е безопасно за останалите участници в движението. Също така да сложите аварийния триъгълник, ако това е необходимо. Едва тогава се опитвайте да диагностицирате проблема или да викате пътна помощ.

2. Забравяте да използвате ръчната спирачка. 

Когато спирате кола с автоматична скоростна кутия, или слагате колата на първа скорост, цялата тежест на автомобила се пада на вала на скоростната кутия. Затова, за да не се стигне до преждевременно износване, използвайте за паркиране, особено на наклони, и ръчната спирачка.

1. Форсиране на студен двигател.

Повечето модерни двигатели нямат нужда от „загряване“, но все пак е хубаво да се помни, че до достигане на работната температура, водачът не трябва да форсира двигателя над 2000 оборота. Ако пък навън температурите са минусови, препоръчително е двигателят да поработи 1-2 минути на празен ход преди потегляне. Така ще дадете и време на двигателя да се смаже по-добре. През това време може да си почистите прозорците от сняг, да си настроите огледалата или да си пуснете любимата песен на радиото.

И помнете: Най-важното е да карате спокойно и търпеливо.

По публикацията работи Снежина Раева