Защо мързеливците в училище са по-успешни в живота?

138

Всички трябва да сме наясно, че оценките, които ни поставят в училище са просто числа и не определят колко успешни ще бъдем занапред.

В много от случаите точно тези, които не са обичали да учат в училище, се радват на големи успехи в бъдещето. Защо всъщност това е така?

Оценките не отразяват реалността. Колкото и да мислим за важността на изпитите или оценките, истината е, че това не е всичко за добро обучение и добро бъдеще за тези, които днес са деца или юноши. Не е нужно да имате перфектни оценки, за да имате обещаващо бъдеще. Добрите оценки не носят щастие, а лошите не трябва да заклеймяват учениците.

В допълнение към усилията, друг важен фактор за бъдещ успех е постоянството. Нека разгледаме няколко примера: Стив Джобс или Бил Гейтс никога не са завършили колеж. Сергей Королев (изстреля първия изкуствен спътник в космоса) не е бил добър в училище и не е получавал добри оценки.  Джоузеф Бродски, който получи Нобелова награда за литература, е бил сред най-лошите ученици в своя клас.

Всъщност училището е добро за изучаване на основите на живота, но не ви подготвя за бъдещето, нито ви подготвя за самостоятелен живот. Успехът изисква емоция, мотивация, страст и постоянство. Учете се от неуспехите. Погледнете грешките си все едно сте учител. Всичко това не винаги се научава в класната стая.

Всъщност тези, на които им е по-трудно да получат очакваните добри оценки, трябва да се справят с разочарованието, с неуспехите, те трябва да се научат да управляват тези емоции в детството и да преодоляват несгодите. Те се научават да рискуват, да търсят решения, да използват креативността си, за да бъдат успешни в краткосрочен и дългосрочен план, пише actualno.com. Всичко това ги прави необикновени възрастни с голям потенциал. Потенциал, който не трябва да бъде подкопаван от лоши оценки и нито един ученик не трябва да бъде етикиран по-добре или по-лошо само заради оценките си.

По публикацията работи: Мариела Анастасова