Здраве

Как да регулираме кръвното си с пиене на вода

Според учени, редовното пиене на вода потиска хормона, който причинява затлъстяване и диабет. Пиенето на вода е спорен въпрос. Според някои то трябва да бъде в по-големи количества. Но нови изследвания хвърлят ясонта по въпроса.

Според авторите консумацията на вода може да бъде ефективно средство за предотвратяване и лечение на метаболитен синдром. Резултатите от изследването са публикувани в списанието JCI Insight, предава DarikNews.

Изследователи от медицинския кампус Anschutz от Университета на Колорадо в САЩ, заедно с колеги от Япония, Мексико и Турция при експерименти с мишки, установили, че фруктозата стимулира освобождаването на вазопресин, хормон, свързан със затлъстяването и диабета, и че редовното пиене на вода помага, за да се потисне образуването на този хормон, пише Риа Новости.

Учените давали на гризачите сладка вода с фруктоза, която стимулира производството на вазопресин. Хормонът от своя страна предизвикал реакции, при които водата се съхранява като мазнина. Това довело до дехидратация на животните и затлъстяване.

„Открихме, че вазопресинът прави това, като работи чрез специфичен рецептор V1b“, каза ръководителят на изследването д-р Мигел Ланаспа, доцент в Медицинския факултет на Университета в Колорадо, в съобщение за пресата. „Открихме, че мишките без V1b са напълно защитени от въздействието на захарта.“, каза още той.

Учените препоръчват увеличаване на приема на вода за всеки с признаци на метаболитен синдром – високо кръвно налягане, висока кръвна захар и високи триглицериди – като се има предвид, че комбинацията от тези фактори драстично увеличава риска от сърдечни заболявания, инсулт и диабет тип 2.

Leave a Comment
Сподели
Публикувано от
Редакция Нова Вест

Скорошни постове

  • България

Апелативният съд в София увеличи наказанията до 6 години за побой над журналист

След протест на Софийска градска прокуратура Софийският апелативен съд измени присъдата по наказателно дело за…

преди 22 минути
  • България

Апелативният съд в София увеличи присъдите на трима за побой над журналист

Софийският апелативен съд увеличи наказанията по дело за тежко посегателство срещу журналиста С.А., извършено в…

преди 22 минути
  • България

МВнР отхвърли твърденията за изолация на България заради Украйна

Министърът на външните работи Велислава Петрова-Чамова отхвърли твърденията, че позицията на България спрямо Украйна ще…

преди 37 минути
  • България

РИОСВ наложи акт за незаконни дейности при проекта за къмпинг край „Бутамята“

Жители и природозащитници в Синеморец алармират за напрежение около планираното изграждане на къмпинг в непосредствена…

преди 52 минути
  • България

Баща е задържан в Горна Оряховица след сигнал на дъщеря му на 112

В Горна Оряховица беше задържан 40-годишен мъж от село Върбица за нарушаване на съдебна заповед…

преди един час
  • България

Баща е задържан в Горна Оряховица за нарушена заповед срещу домашно насилие

В Горна Оряховица беше задържан 40-годишен мъж от село Върбица за нарушаване на съдебна заповед…

преди един час