В тозе сезон от годината много характерно е консумирането на червеното вино. Специалисти твърдят,че напитката е богата на антиоксиданти, които помагат да се предотврати развитието на сърдечно-съдови заболявания и преждевременно стареене.
Според ново проучване, неговият умерен прием защитава паметта ви, като намалява риска от болестта на Алцхаймер, съобщава здравното издание „Салуд 180“, предаде DarikNews.
Изследването, публикувано в „Journal of Biological Chemistry“, дава подробности, че червеното вино и зеленият чай съдържат антиоксидант, наречен EGCG, който прекъсва процеса, който отключва болестта на Алцхаймер.
Изследователи от Университета в Лийдс, Великобритания, посочват, че антиоксидантът променя бета-амилоидните протеини и им пречи да взаимодействат с определен протеин в мозъчната клетка, наречен прион.
Найджъл Хупър, ръководител на изследването, споменава, че по време на развитието на болестта на Алцхаймер се създава протеин, наречен амилоид, който, когато е групиран, взаимодейства с нервните клетки (приони), причинявайки смъртта на клетките и водейки до невродегенеративни заболявания.
Правната комисия на Народното събрание одобри предложение за замразяване на заплатите на народните представители. Решението…
Антимафиоти от Главна дирекция „Борба с организираната престъпност“ задържаха мъж в област Габрово по подозрение…
В сградата на Министерския съвет се проведе първото заседание на Организационния комитет, натоварен с подготовката…
Министерството на земеделието и храните започна проверки по сигнали за нелоялни търговски практики спрямо земеделски…
На 11 юни 2026 г. България направи следваща стъпка към пълната си интеграция в европейските…
Президентът на Република България Илияна Йотова подписа указ за назначаването на проф. Николай Неновски за…
Leave a Comment