Мантинела не е причина за мелето на АМ „Тракия“
Пътни експерти извършиха инспекция на мястото на тежката катастрофа на АМ „Тракия“, при която загинаха петима души, а малко дете е тежко ранено, както вече споменахме в предните новини.
Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики заяви пред БТВ:
„Прегледахме мантинела, материалът е силно корозирал. Има следи от удара, но корозията е факт. Не може да се каже дали старата ламарина е причината за катастрофата. Мантинелата не може да издържи 25-тонен ТИР. Има такива по света, които издържат на такъв удар.“
„Мантинелата не е причината за катастрофата. Тя е отговаряла на стандартите си когато е полагана. И най-високият клас мантинели не могат да издържат подобен товар“, каза в сутрешния блок на БТВ инж. Иван Досев, член на УС на АПИ.
„Тази мантинела не може да издържи ТИР. Има мантинели, които спират тежки камиони, но само ако катастрофират под определен ъгъл. На всеки втори метър мантинелата не отговаря на изискванията. Няма пари за всичко, но има оценка на риска за опасните райони“, коментира Богдан Милчев от Института по пътна безопасност пред „Тази сутрин“.
„АПИ знаеше, че там мантинелата е изгнила. Само за мантинели АПИ е отделила 40 млн. лв. за тази година. Има планиран ремонт на участъка за есента“, каза инж. Досев.
По думите му мантинелата на 160-тия км от автомагистралата е по нормите от миналия век, но не трябва да се прави внушение, че ако стандартът е различен, то съоръжението е негодно.
Богдан Милчев разкри, че иска да се харчат пари само след оценка на риска. „Всеки месец загиват повече от 2-3 души в една катастрофа“, заяви шефът на Институт по пътна безопасност.
По публикацията работи Илона Маринова.
*******
Стани част от новините с NovaVest.bg! Изпрати ни твоята новина и снимки по всяко време на novavest.bg@gmail.com или като съобщение на facebook.com/novavest.bg. Чети, споделяй и коментирай най-важното от България и света!
За реклама: https://novavest.bg/реклама