Мирослава Вълкова: Как да поддържаме положителна дигитална репутация

236

Интензитета на развитие на дигиталния свят през последните години обуславя нов начин на комуникация и общуване с публиката. Дигиталната реалност, изградена от социални мрежи, медии, блогове и тн., е осезаемо променена и налага нови норми за поведение и общуване, така познатите похвати и форми на информационни канали са все по-неефективни. Цифровия свят превърна аудиторията от пасивен в активен участник. Предостави се възможността на потребителя в комуникационния цикъл да бъде чут, да изказва публично мнение, да бъде посланик на обществена нагласа и да получи бърза обратна връзка от участници в дискусията. Превръщането на интернет в основен инструмент даде възможност за скоростен обмен на информация, изграждане на репутация и в пъти по-голяма активност по обществени проблеми. Човекът (потребителя) като основна единица в дигиталния свят.

Изграждането и управлението на дигиталната репутация не би било постижимо без традиционното изграждане и развиване на доброто име в обществото и личния живот.
Съграждането на цялостния образ върви редом с абсолютна дигитализация и използването на всички цифрови ресурси, за оставянето на правилната дигитална следа.
Три процеса непрекъснато протичат:
– Постоянен мониторинг на онлайн репутацията;
– Отстраняване на негативната или невярна информация;
– Синхронно разпространение на посланията;
Българското онлайн общество става все по-мобилно, изграждайки своите дигитално-културни ценности, които от своя страна рефлектират върху ежедневното му поведение.
Огромното предизвикателство пред българския онлайн потребител, било то обществена личност или гражданин, е адекватното позициониране в дигиталното пространство с единно поведение, точни послания и атрактивност.
Ако поставим разделителна линия между потребител, без обществена функция, и профил/страница на обществена личност, ще забележим едни различни норми на поведение.
Обществената личност, имаща изграден установен авторитет в обществото, трябва да намери баланса към строго-професионалното присъствие в дигиталния свят и леко открехване към личния свят.

Често наблюдаваме една повтаряща се грешка при по-голямата част от публичните личности в България с видим дигитален образ, когато използват интернет пространството като своя трибуна – липсата на постоянен мониторинг на публикуваното съдържание от тях, не поддържането на постоянната връзка с потребителя, отстраняването на невярната информация. Това води до недовършване на цикъла, който сформира положителна дигитална репутация. Всяко не затваряне на цикъла по публикуване води до оформянето на второ паралелно послание, създадено от коментиращ потребител или група.
За да се избегне паралелно послание, което е лоша интерпретация на нашето и опорочаване на дигитално публичния образ, е необходимо да следваме всеки път трите стъпки по затваряне на цикъла по публикуване.
Днешната дигитална революция е в ход и това ни дава множество възможности и правила, които трябва да следваме, за да имаме положителен дигитален образ.

Мирослава Вълкова е PR директор на SMART4PR ЕООД и дългогодишен политически PR.

 

*******

Стани част от новините с NovaVest.bg! Изпрати ни твоята новина и снимки по всяко време на novavest.bg@gmail.com или като съобщение на facebook.com/novavest.bg. Чети, споделяй и коментирай най-важното от България и света!
За реклама: https://novavest.bg/реклама