България

Институтът по пътна безопасност: Повече от 90% от маркировката не отговаря на изискванията

Институтът за пътна безопасност извърши сравнителен анализ на нарушенията, извършени от водачи, употребили наркотици и алкохол при управлението на моторни превозни средства и на водачи, претърпели пътнотранспортно произшествие в следствие напускане на пътното платно.

Наблюдава се спад със 7% на издадените наказателни постановления на водачи, употребили алкохол или наркотици за периода 1 Януари – 18 май 2020 г. спрямо същия период за 2019 г. В същото време обаче броят на участвали водачи в леки ПТП с концентрация на алкохол над 0,5 % се увеличил с 16% , а след употреба на наркотици – с +25%. От тези данни може да се направи изводът, че контролът е занижен и констатираните случаи основно са след извършването на леко ПТП. Загиналите при ПТП с водач, употребил алкохол или наркотици за изследвания период, са 5% от всички загинали за същия период (130).

През 2019 г. са загинали 142 души поради това, че са напуснали пътното платно или това прави 22% от всички загинали през годината. Основна причина за напускане на пътното платно в статистиката на МВР е посочена несъобразената с пътните условия скорост. Според експертите от Института по пътна безопасност това е признание за наличието на дефицити в пътната обстановка. Многократно от ИПБ са посочвали, че една от основните причини да загиват около 140 души  всяка година е липсата на маркировка, която да отговаря на минималните нормативни изисквания. Липсата на маркировка дезориентира шофьорите и е причина шофьорите в България да допускат по-често грешки, отколкото в другите европейски страни. Недостатъчната светлоотразителност на пътната маркировка създава предпоставки шофьорите да се уморяват по-бързо и по този начин да допускат по-често грешки. 

Подценяването на този елемент от пътнотранспортната инфраструктура е една от основните причини всяка година стотици български граждани да губят живота си. Проверка на експертите на ИПБ  със специализиран уред – рефлектометър показа, че повече от 90% от маркировката не отговаря на изискванията за светлоотразителност. Фиксацията на политици и „експерти“ само върху законодателни промени, касаещи водачите употребили алкохол или наркотици, и то само след тежък случай на ПТП, няма да доведе до необходимата промяна на пътната среда и до предотвратяване на тежки ПТП.

Изследване на ИПБ показва, че са необходими 50 млн. лева за полагане на маркировка по автомагистралите и първи клас пътища, а ефектът от това ще бъде между 40-60 загинали по-малко на годишна база. 

*******

Стани част от новините с NovaVest.bg! Изпрати ни твоята новина и снимки по всяко време на novavest.bg@gmail.com или като съобщение на facebook.com/novavest.bg. Чети, споделяй и коментирай най-важното от България и света!
За реклама: https://novavest.bg/реклама

Leave a Comment
Сподели
Публикувано от
Снежи Раева

Скорошни постове

  • България

Какво да купите за подарък за Деня на Майката?

Празнуването на Деня на Майката може да се проведе по много различни начини, но е…

преди 1 месец
  • Спонсорирани

Мъжките суичъри в дамските тоалети – вижте защо са толкова популярни

Суитшъртите са толкова удобни и универсални дрехи, че може би ще искате да имате няколко…

преди 1 месец
  • Спонсорирани

Пазарувай от вкъщи бързо и удобно

Развитието на дигиталния свят бележи промени в редица аспекти от живота на хората и предоставя…

преди 2 месеца
  • Спонсорирани

Маркучи за въздух: Какво трябва да знаем и как да изберем?

Маркучите за въздух са важен компонент, който има множество индустриални и домашни приложения. Те са…

преди 4 месеца
  • Спонсорирани

Обувки за детската градина: Осигурете комфорт и безопасност за вашето дете

Като родители ние винаги искаме най-доброто за нашите деца, особено когато става въпрос за тяхното…

преди 10 месеца
  • Спонсорирани

Защо да наемем компактна кола за краткосрочно пътуване

Наемането на автомобил за кратко пътуване предлага редица ползи, особено когато разполагаме с ограничено време,…

преди 10 месеца