Това показва сравнителен анализ на пътнотранспортния травматизъм по време на извънредно положение, направен от Институтът за пътна безопасност
Институтът за пътна безопасност проведе изследванe на пътнотранспортния травматизъм, отчитайки въведеното на 13 март 2020 г. извънредното положение.
Изследването обхваща периода на първото тримесечиe на годините 2018, 2019 и 2020, като база за сравнение са годините 2012 и 2013, през които има най–малко жертви и ранени за периода 2010 г. – 2020 г.
В тази таблица са представени резултатите от изследването, видно от които за първите три месеца на 2020 г. загиналите от ПТП са 85 души, което е с 24 % по- малко, отколкото за същия период на 2019 г., като цифрите говорят оптимистично за сериозно намаление на жертвите дори спрямо 2012 г. и 2013 г.(постигнати са най-добри резултати за намаляване на пътнотранспортния травматизъм). За месец март 2020 г. жертвите от ПТП са 26, като процентното намаление е 39% в сравнение с месец март 2019 г., което е на нивото от месец март 2013 г. Ако извънредното положение се запази до 13.05.2020 г. се очаква намалението на жертвите от ПТП на годишна база да достигне 20% или 484 загинали от ПТП спрямо 628 за 2019 г.
От втората таблица се вижда, че за първите три месеца на 2020 г. ранените от ПТП са с 9 % по-малко, отколкото през първото тримесечие на 2019 г. За месец март 2020 г. ранените са 383, като през март 2019 г. са 597 или намалението е с 36%. Въпреки сериозното намаление, ранените лица за първите 3 месеца на 2020 г. са с 10% повече от ранените лица за трите месеца на 2012 г.
Пандемията COVID-19 и намаленият във връзка с въведеното извънредно положение в Република България трафик на превозни средства имат и своите положителни измерения. За пръв път страната ни има възможност да се доближи до зададените в “Националната стратегия за подобряване безопасността на движението по пътищата на Република България 2010 г.–2020 г.” цели – 88 загинали и 6363 ранени през 2020 г.
Всяко бедствие, каквото е и разпространението на COVID-19, е рядко очаквано, а последиците са трудно предвидими. Правителствата на държавите вземат мерките за намаляване броя на жертвите ad hoc. Не така стои въпросът с последиците от неизграждането на безопасна транспортна система – основен фактор за предотвратяване на пътни произшествия с фатален край. Основната цел на Института за пътна безопасност и на програмата „Мисия нула“ остава изграждането на безопасни пътища и нула жертви на пътя.
*******
Стани част от новините с NovaVest.bg! Изпрати ни твоята новина и снимки по всяко време на novavest.bg@gmail.com или като съобщение на facebook.com/novavest.bg. Чети, споделяй и коментирай най-важното от България и света!
За реклама: https://novavest.bg/реклама
Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…
С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…
Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…
Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…
Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…
Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…
Leave a Comment