Производителите на тестени закуски обмислят повишение на цените. Между 10 и 20 стотинки увеличение прогнозират в различните градове. Категорични са в едно – без корекция в цените не може. Освен ако вече е направена.
“В момента се увеличи сухото мляко. Това означава, че сиренето вече отива на друга цена. Увеличи се маргаринът, който от вчера – онзи ден вече е с нова цена”, споделя производител.
В Благоевград няма и помен от вица: „Днес банички със сирене няма, защото свърши изварата”. В Пловдив обръщат внимание, че за поскъпването на едни от най-продаваните закуски, има причина извън обичайните фактори като цените на брашното, яйцата и тока.
Не само в Ямбол, а в цялата страна засега брашното не е поскъпнало. Председателят на регионалния браншови съюз в Бургас обяснява, че цената на основната суровина се формира през май.
Не навсякъде обаче ще вдигат цените тепърва. Браншовият председател в Бургас обяснява, че в морския град още миналата година са се решили на тази стъпка. Даже сега корекцията там е надолу, отбелязват и клиентите.
Ръст от 5% средно в цените на храните отчита и държавата. Ако закуските поскъпват с десетина процента, то свинската пържола вече е „златна”. Може ли цените да са други и вярно ли е, че в Германия например храната е по-евтина, отколкото у нас?
„Ако погледнем данни на статистиката, цените на храните са се повишили малко повече, отколкото инфлацията за останалите стоки – може би около 6 %. Причината за това е покачването на цената на свинското месо. Там факторите са извън България. Знаете, че по света има африканска чума, глобалният проблем е, че тази болест засегна Китай. В момента огромна част от производители на свинско месо изнасят продукцията за там, което сериозно повишава цените. Ако погледнем нашата статистика – само за миналата година цената на свинското се е увеличила с около 30%. Оттам се повишават и всички продукти, които се правят със свинско месо”, заяви той.
„Не винаги вносното е замразено – в съвременния свят транспортирането става много бързо и лесно. Това, което виждаме на българския пазар, масовият производител предпочита родната продукция. Поради тази причина в големите вериги преобладават българските продукти”, каза още Матеев.
Асортиментът на български плодове и зеленчуци на пазара е над 50%. Матеев съветва да се четат етикетите на стоките и потребителят да се доверява само на сигурни и проверени търговци. съобщава NOVA.
*******
Стани част от новините с NovaVest.bg! Изпрати ни твоята новина и снимки по всяко време на novavest.bg@gmail.com или като съобщение на facebook.com/novavest.bg. Чети, споделяй и коментирай най-важното от България и света!
За реклама: https://novavest.bg/реклама