Според експерт техническото състояние на ударилият другите три трамвая, е било отлично.
„Най-вероятно в първите 80 метра ватманката не е внимавала достатъчно. Когато тя е била на около 20 метра и евентуално е започнала да спира електрически, вече е нямало достатъчно време, за да обезопаси трамвая. Видими следи от спирачен път не бяха установени”, каза в зам.-директор на Столичен електротранспорт Иво Василев, съобщава NOVA.
Припомняме, че вчера верижна катастрофа с четири трамвая отне живота на 30-годишен мъж. Инцидентът се случи на булевард „Искърско шосе” в столичния квартал „Дружба”. Първоначално на релсите спира трамвай заради авария. След него идват втори и трети, които също спират. Млад мъж – пътник от едното превозно средство, решава да пресече релсите между втория и третия трамвай. Докато пресича, идва и четвърти трамвай, който не спира, удря се в спрелите мотриси и те премазват пресичащия мъж.
Няколко души са с различни наранявания след удара.
„Предполагаемата скорост на последния трамвай е около 15 км/ч, но аз само предполагам това. Тази скорост е достатъчна да предизвика инцидент”, казва още Иво Василев.
„Ранените вече са освободени от болничните заведения. Само ватманката е с травми, които налагат болнично лечение”, допълва още той.
Василев обясни, че всеки спрял трамвай е с активирана паркинг спирачка, която е много повече от ръчната спирачка при колите.
„Хипотезата е, че ватманът на последния трамвай е отклонил вниманието си”, допълва Василев.
Василев подчерта, че техническото състояние на превозното средство е било отлично. Той е излязал от ремонт преди 20 дни и е в най-доброто състояние от всички други. Всеки ден преди началото на смяна, както и в нейния край, се извършвали и тестове за алкохол.
*******
Стани част от новините с NovaVest.bg! Изпрати ни твоята новина и снимки по всяко време на novavest.bg@gmail.com или като съобщение на facebook.com/novavest.bg. Чети, споделяй и коментирай най-важното от България и света!
За реклама: https://novavest.bg/реклама