След две години шофиране без наказания застраховката „Гражданска отговорност“ ще поевтинява с 20 на сто.
Между 5 и 7 години шофьорите трябва да са напълно изрядни, за да може задължителната полица да струва най-малко след въвеждането на системата „бонус-малус“. Това обяви в студиото на БТВ Бойко Атанасов, председател на Комисията за финансов надзор (КФН).
„Предложили сме да се разгледат два вида класа – 15 и 20 класа. Бонусът при първата скала ще бъде при пет години, при втората – 7 години. Системата ще бъде справедлива, защото в момента добросъвестните плащат колкото недобросъветстните. Гледайки скалата в първите две години се взимат 20 на сто бонус без нарушения. Справедливостта е, че продуктът не се оскъпява, системата е балансирана“, обясни Атанасов.
Максималната цена на „Гражданската отговорност“ ще бъде 1200 лева при голям брои нарушения. Бонусът или никакви нарушения ще ни поощрят с ниска стойност на полицата – около 225-231 лева. Но малусите или големите суми за полици ще се плащат още следващата година, а за по-ниските суми ще са необходими години.
Атанасов коментира и казуса с вписването на водачи от собствениците в застрахователната полица, при който при нарушение на записания водач, всички ще бъдат наказвани с 50 на сто малус. „Справедливостта идва от това всеки да носи своята лична отговорност. Собственикът ще носи единствено отговорност само тогава, ако позволи водач, който не е вписан в ГО да шофира автомобила“, обясни шефът на регулатора.
При продажба на автомобила няма да има унаследяване на малусите, обясни още Атанасов.
При тежкотоварните автомобили и автобусите ще се търси диалог, за да бъде намерен компромис. Превозвачите се оплакват, че сумите, които ще плащат за застраховка ще нараснат с пъти. Възможно е системата „бонус-малус“ да бъде въведена и поетапно, в това време ще се търси компромисно решение. По думите на Атанасов вариант е първо системата да се заработи за леките автомобили, а после за тежкотоварните и автобусите.
Причината за въвеждането на системата е, за да изпълнят ангажимента на България за изпълнение на мерките „Европа 2020“. Страната ни е и единствената, която не е въвела системата, за която отговорни са три институции – КФН, транспортното и вътрешното министерство. Очаква се до 15 януари да се финализира окончателния вариант на наредбата за новата система и да бъде качена за обществено обсъждане, обеща Атанасов.
*******
Стани част от новините с NovaVest.bg! Изпрати ни твоята новина и снимки по всяко време на novavest.bg@gmail.com или като съобщение на facebook.com/novavest.bg. Чети, споделяй и коментирай най-важното от България и света!
За реклама: https://novavest.bg/реклама
хранителната фирма „Брадърс Секюрити“, чиито служители бяха замесени в скандала с бития мъж, който по-късно…
Известният шоумен и приближен на певицата Стас Барецки свидетелства, че състоянието на Пугачова е много…
Официално 27 юни се чества за Световен ден на риболова от 1985 г. по решение…
Преди Хърватия да влезе в еврозоната, ние бяхме с по-добър кредитен рейтинг от тях, сега…
"Дори промъкването през водопроводните тръби не помага на руските войски да превземат Часов Яр", пише Forbes…
Феновете на Левски, които организираха протест срещу собственика Наско Сираков и забавиха началото на домакинския…
Leave a Comment