Националната агенция по приходите ще започне да приема данъчни декларации за облагане на доходите от 10 януари 2020 г.
Причината е, че в периода от 1 до 9 януари 2020 г. в НАП ще се извършват дейности, свързани с процесите по годишно приключване за 2019г. и превключване работата на информационните системи за 2020 г., съобщават от приходната агенция.
Физически лица, които подават годишната си декларация за облагане на доходите могат да подадат своята декларация чрез електронната услуга със стартирането на кампанията от 10 януари.
Подаването на декларациите на хартиен носител в офисите на НАП също ще започне на 10 януари, а промяната в началната дата за деклариране на доходите е заради изискване на законодателството, допълват от НАП.
Плащания към НАП в последния работен ден:
– плащания без такса чрез е-услугата Виртуален ПОС на НАП ще се приемат до 9,00 ч. на 31.12.2019 г.
– плащания с дебитни и кредитни карти на ПОС терминали в офисите на НАП могат да се извършват до 13,00 ч. на 31.12.2019 г.
Подаване на Декларации за облагане с корпоративни данъци също ще започне на 10 януари.
Електронната услуга за подаване на уведомления за трудови договори ще бъде достъпна в периода от 1 до 9 януари, но резултатите от обработката на подадените данни ще бъдат изпращани от НАП поетапно след 10 януари. Справочната информация в този период ще е актуална към 2 януари 2020 г. За тези обстоятелства е уведомена Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“.
Регистрирани по ЗДДС, подаващи справки-декларации и документи. Регистрираните по ЗДДС лица ще могат да подават справки-декларации и VIES декларации по ЗДДС чрез е-услугата на НАП от 1 януари, като информацията ще се отрази в справката за задълженията и плащанията след 10.01.2020 г.
Възстановяване на прекъснати здравно-осигурителни права в периода 1-9 януари 2020 г.:
– Плащанията на здравни вноски от граждани в този период ще могат да се извършват само по банков път чрез търговските банки.
– Подаването на Декларация образец 7 в периода от 1 – 9 януари ще може да става чрез електронната услуга с персонален идентификационен код или КЕП, както и на място в офисите на НАП.
– Удостоверяването на непрекъснати здравно-осигурителни права в периода от 1 до 9 януари ще става в офиса на НАП по постоянен адрес с хартиен документ.
Информация от данъчно-осигурителната сметка.
В периода от 1 до 9 януари 2020 г. информацията за задълженията и плащанията, визуализирана чрез е-услугите на НАП ще бъде актуална към 31 декември 2019 г. На 10.01.2020 г. след приключване на дейностите по годишното приключване, данните ще бъдат актуализирани.
Достъп до електронни услуги в периода от 1 до 9 януари 2019 г. Физическите и юридическите лица ще имат достъп до всички електронни услуги, предоставяни от НАП със следните изключения:
– За периода от 1 до 9 януари 2020 г. няма да функционира електронната услуга за подаване за заявления за регистрация и дерегистрация по ЗДДС. Тези документи ще се подават на хартиен носител в офиса на НАП по регистрация.
– За периода от 1 до 9 януари 2020 г няма да функционира електронната услуга за подаване на искане за издаване на документ.
– За периода от 1 до 9 януари 2020 г няма да функционира електронната услуга за потвърждаване на издаден персонален идентификационен код (ПИК).
Допълнителна информация за данъчните и осигурителните изисквания може да се получи на телефона на Информационния център на НАП 0700 18 700 (на цена, съобразно тарифата на съответния оператор).
*******
Стани част от новините с NovaVest.bg! Изпрати ни твоята новина и снимки по всяко време на novavest.bg@gmail.com или като съобщение на facebook.com/novavest.bg. Чети, споделяй и коментирай най-важното от България и света!
За реклама: https://novavest.bg/реклама