„21 век е дигитална книга, която трябва да се научим да четем“. Пред нас се разкри нов хоризонт за придобиване на популярност. Как да разгърнем ветрилото на дигиталните възможности, които да направят излъчваните от нас послания харесвани и споделяни? Да си зададем въпроса правилно ли подреждаме инструментариума от онлайн ресурси при съграждането на дигиталният ни образ.
Необходимa е посока на промяната. Започва се с изменение в потребителското поведение, което е фундамент за дигитализирането на дейността на личност или организация. Промяна на взаимовръзки с обществеността е движещата сила. Причината за тоталната „инвазия” на социалните мрежи, блоговете, микроблогинг платформите, уебсайтовете и други ресурси за интернет комуникация се поражда от нуждата за неограничена комуникация.
Същността на обществената личност е трудно видима при добре познатия нюзрелийз и телевизионни интервюта за разлика дигиталното позициониране, което успява да прокара чувството за повече откритост и прозрачност. Отваря се прозорец към личния свят на личността, но като контролиран процес. Факт е, че в дигиталният свят потребителите търсят емоциите на личностите, които следят, тяхните уязвимости, които остават усещането за достъпност.
В повечето случаи наблюдаваме 3 форми на поведение на потребителя:
– в самия профил на потребителя;
– в неговата лична страница или блог;
– неговото поведение в групите под формата на коментарите под постовете на други потребители.
При правилно изграждане на дигиталният образ тези 3 форми на поведение трябва да следват единна линия на надграждане.
Това е дълъг и постоянен процес.
Публикуването, споделянето и коментирането на определени социални теми сформира мнението на последователите, които има определена личност. Реализирането става през всички канали на дигитализацията.
Успешно се проследява всяко едно одобрение или неодобрение от аудиторията, която облъчваме.
Широкият диапазон от онлайн ресурси за реализиране на дигиталният PR осигурява обратна връзка и диалог.
Дигиталният PR включва разнообразно поле от възможности – от класическото онлайн присъствие (чрез уебсайт) до активна социална Web 2.0 (Facebook, блог или микроблог) комуникация. Създава интерактивна комуникация.
Интернет PR се фокусира върху онлайн комуникационните инструменти, чрез които се разпространява важна информация или новини за конкретна организация/ бранд/личност/институция и т.н.
Всяка новина, която е публикувана онлайн, дава възможността на хората да влязат в пряк диалог, коментирайки, харесвайки, споделяйки, туитвайки. Благодарение на дигиталния PR, специалистите по връзки с обществеността могат да осъществят директен контакт с читателите на корпоративния сайт или на продуктовата страница във Facebook.
Социалните медии са много активно използвани и за привличане на внимание. Чрез постове във Facebook или туитове в микроблог платформата Twitter организацията има възможност за разпространение на съобщението си, така че то да достигне до максимален брой хора.
Дигиталният PR прави информацията удобна за интернет потребителите, така че те да са максимално информирани. Дигиталният PR дава възможност да бъде създадена нова онлайн медийна среда за облъчване на аудиторията. Публикуването на съобщение във Facebook например цели да достигне огромна аудитория, да бъде коментирано, споделяно и харесвано. Това се превръща в нов вид общуване – ангажиране на аудиторията и създаване на ежедневно съдържание, продиктувано от нуждите на потребителите. Дигиталната комуникация трябва да е подчинена на интересите и нуждите на целевата аудитория, до която достига личността или организацията. Именно на нея трябва да бъде дадена главната роля в комуникационния процес.
Основната цел на дигиталния PR е:
– да поддържа добрия имидж на обществената личност/организация;
– да изгражда ефективна комуникация с аудиторията;
– дигиталният PR видоизменя функциите на традиционния PR създавайки нов метод на работа.
Мирослава Вълкова е директор на SMART4PR и дългогодишен политически PR.
*******
Стани част от новините с NovaVest.bg! Изпрати ни твоята новина и снимки по всяко време на novavest.bg@gmail.com или като съобщение на facebook.com/novavest.bg. Чети, споделяй и коментирай най-важното от България и света!
За реклама: https://novavest.bg/реклама
Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…
С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…
Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…
Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…
Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…
Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…
Leave a Comment