11 ежедневни навика, които са вредни

0
57
Снимка: Pixabay

Ежедневните ни действия са изпълнени с малки ритуали и навици, които (според нас) ни карат да се чувстваме по-комфортно, но всъщност са вредни.

От Bright Side смятат, че е крайно време да забавим и анализираме ежедневните си действия, пише profit.bg.

Размразяване на пиле на стайна температура, вземане на твърде горещ душ или задържане на кихавици – някои от нас минават през дните си на автопилот.

Вижте къде бъркате в рутината си:

1. Размразявате хранителни продукти при стайна температура или гореща вода

Когато бързате, просто взимате пакет замразено месо от фризера и го поставяте под гореща вода, така че да се размрази бързо. Този метод не е безопасен, точно както и да оставяте месото да се размразява на стайна температура през целия ден, докато сте на работа.

Щом температурата на месото се повиши над 10 градуса, всички бактерии, които са били в него преди замразяване, започват отново да се размножават.

Какво да направите:
– Размразявайте продуктите в хладилника. Това ще отнеме повече време (например за килограм смляно говеждо месо или обезкостени пилешки гърди ще ви е необходим цял ден), така че готвенетo трябва да се планира предварително.

– Използвайте студена вода. Уверете се, че месото е в добре затворен плик, преди да го потопите в студена вода и я сменяйте на всеки 30 минути.

– Използвайте микровълнова фурна. Тук трябва да сте внимателни, тъй като някои части от месото могат да се затоплят и да започнат да се готвят. След процеса на размразяване веднага пригответе
месото.

2. Взирате се в телефона си с часове

Телефоните са най-популярните електронни устройства и начинът, по който боравим с тях, влияе директно върху здравето ни. Ако прекалено дълго се взирате в телефона си, освен всички останали вреди, е възможно да се сдобиете и с така наречения „текстови врат“.

Позицията на взиране в телефона изобщо не е подходяща за врата ви и може да доведе до скованост, болка, мускулна слабост и главоболие.

Какво да направите:
– Дръжте устройството на нивото на очите.
– Вземете си почивка от телефона и опънете врата си.
– Поддържайте добра стойка.

3. Не използвате студена вода в края на душа си

Дори ако студеният душ не ви се струва приятен, тази процедура носи много ползи за здравето. Редуването на топла и студена вода ще ви помогне да подобрите кръвообращението, лимфния поток, да подсилите имунната си система, да подобрите състоянието на кожата си и дори да освободите стреса и да стимулирате загубата на тегло.

Само 10-30 секунди си заслужават усилията заради невероятните резултати, които носят.

Какво да направите:
Започнете с нормалния топъл душ и в края му намалете температурата. Прекарайте приблизително 10 секунди под студената вода, когато стартирате с този навик. След това увеличете времето до 30 секунди.

4. Измивате лицето си след тренировка, но не и преди това

Измиването на лицето веднага след тренировка изглежда добра идея за тези, които обичат да се грижат з кожата си. Въпреки че обикновено забравяме да го направим, това важи и за времето преди да започнем да тренираме.

Важно е да измиете лицето си и да премахнете целия грим и замърсявания преди тренировка. Ако не го направите, всичко това може да се комбинира с потта и да запуши порите ви.

Измиването на лицето след тренировката означава, че втривате повече пот, мръсотия и други подобни елементи в кожата си, което може да доведе до кожни проблеми по-късно.

Какво да направите:
– Уверете се, че сте премахнали целия си грим и сте измили лицето си преди тренировъчната сесия.
– По време на тренировка не изтривайте потта около лицето – това ще набута остатъците от козметичн продукти и мръсотията обратно в порите ви. Просто попийте лицето си с памучна кърпа.
– Нежно го измийте след тренировката.

5. Не миете купената „измита“ салата

Надписът „Предварително измити“ на опаковката не означава, че продуктът е 100% чист и готов за употреба. Винаги има вероятност някои замърсявания, микроорганизми или химикали да бъдат опаковани заедно с продукта.

По-добре е да отделите допълнителни 2 минути за измиване на храната си, отколкото да се разболеете.

Какво да направите:
Най-добрият начин да направите това е да отделите няколко минути и да измиете салатата още един път, преди да я приготвите и сервирате.

6. Носите електрониката в леглото си
Скролване в социалните медии или забавление на любимата ви игра преди лягане не са толкова безобидни действия, колкото може би си мислите. Първо, светлината от екрана на телефона, която попада директно е очите ви, намалява производството на хормона мелатонин, който регулира вашия сън.

Второ, това ще ви накара да се почувствате по-уморени и ще повлияе на вашата концентрация.

Какво да направите:
– Опитайте да махнете телефоните и другите електронни устройства от стаята си преди лягане.
– Четете книга или слушайте някаква отпускаща музика.
– Ако през това време трябва да погледнете телефона си, настройте екрана на телефона в нощен режим. Това ще намали синята светлина.

7. Сдържате кихането си
Запушването на носа по време на кихане може да бъде много опасно. Това може да създаде проблеми, като задържане на въздух в гърдите между двата дроба, спукване на тъпанчето или балонизиране на кръвоносните съдове в мозъка.

Кихането е естественият начин носът ни да се „нулира“ и да премахне бактерии и прах, така че е по-добре да не прекъсваме този процес.

Какво да направите:
Просто кихайте свободно. Покрийте областта на устата си със салфетка или с ръце, но не стискайте носа си.

8. Сдържате газовете си
Освобождаването на стомашни газове обикновено се свързва с нещо неприлично и дори отвратително, затова се опитваме да направим всичко възможно да ги задържим в тялото си.

Тези газове обаче не изчезват вътре в нас, а вместо това се опитват да намерят други изходи, например през устата ни.

Какво да направите:
– Когато усетите, че тялото ви ще отделя газовете, открийте уединено място, на което да го направите.

– Ако често имате много газове, опитайте се да дъвчете по-бавно, когато ядете. Това ще намали въздуха в стомаха ви. Освен това избягвайте храни, които могат да ви накарат да произвеждате газове, като бобови култури, например.
– Ако чувствате, че винаги имате прекомерно количество газове, трябва да се консултирате с вашия лекар.

9. Използвате слушалки, за да слушате силно музика
Най-хубавото на слушалките е поверителността, която ни дават. Въпреки удобството им, трябва да сме сигурни, че използването им няма да навреди на здравето ни.
Понякога любимата песен е толкова добра, че увеличаваме силата на звука до вредни нива. Това може да доведе до увреждане и дори загуба на слух.

Какво да направите:
Инвестирайте в чифт качествени слушалки с шумоизолация, така че когато слушате музика на улицата, да не е нужно да усилвате, за да заглушите шума около себе си.
Докато слушате музика на тихо място, намалете силата на звука и съкратете времето за употреба слушалките.

10. Пиете кафе, веднага след като се събудите

Чаша прясно кафе е съществен тласък на енергията ни. Или поне така си мислим. Нашите тела произвеждат хормон, наречен кортизол, който се нарича и „хормон на стреса“, тъй като производството му се увеличава, когато сме уплашени или стресирани.

Нивото на този хормон трябва да е високо сутрин, но кофеинът пречи на процеса. Тялото ни отделя по-малко кортизол и разчита повече на кофеина, а ние получаваме енергиен тласък от кафето вместо от собственото си тяло.

Какво да направите:
– Намалете ежедневната консумация на кафе.
– Ако все пак не можете без чаша от него сутрин, изпийте една около 3 часа, след като се събудите.

11. Използвате антибактериални продукти

Някои от нас наистина са загрижени за всички вредни бактерии, които ни дебнат, и постоянно използват дезинфектанти за ръце. Повечето антибактериални сапуни съдържат съставка, наречена триклозан.

Някои бактерии, когато влязат в контакт с него, могат да претърпят мутация, която да ги направи резистентни както на дезинфектантите, така и на някои антибиотици. Например на тези, които се използват за лечение на туберкулоза.

Какво да направите:
Нищо не убива бактериите по-добре от сапуна. Опитайте се да миете ръцете си само със сапун, когато имате възможност, без да използвате дезинфектант.

*******

Стани част от новините с NovaVest.bg! Изпрати ни твоята новина и снимки по всяко време на novavest.bg@gmail.com или като съобщение на facebook.com/novavest.bg. Чети, споделяй и коментирай най-важното от България и света!
За реклама: https://novavest.bg/реклама

ПОСЛЕДНИ НОВИНИ

реклама

реклама