Фалшиви слънчеви очила – как да ги познаете?

85

Съществуват доста митове за слънчевите очила. Един от тях е, че колкото по-тъмно е едно стъкло, толкова по-добре предпазва.

Това заяви пред Bulgaria ON AIR Христо Благоев, заместник-председател на Българския съюз на оптометристите. Специалистът разкри как да изберем най-подходящата защита за очите си сред купищата фалшива, която се предлага на пазара.

„Може стъклото да е абсолютно бяло и прозрачно и пак да има UV защита. Или обратното – стъкла с по-висока степен на затъмнение да нямат никаква защита, така че това не е гаранция“, посочи той.

Експертът изтъкна, че светлината, излъчвана от слънцето, се дели на две основни части – видима и невидима. UV лъчите принадлежат към втората група. Те са с по-малка дължина на вълната в сравнение с видимата светлина, което ги прави по-високоенергийни. Това води до по-големи поражение върху окото на човека.

Самата UV светлина също бива няколко вида, като една от тях е особено важна и рискова за нашето зрение. По думите на Благоев, UV-A светлината е най-вредна за нашето зрение. Тя може да навреди на лещата на окото, както и на ретината.

„Повечето оптики и оптици трябва да разполагат с уред, с който да установят дали стъклото може да защити добре очите. Лепенките също не може да са гаранция“, посочи още той. По думите му, не всички апарати отчитат прецизно. Някои измерват само затъмнението на стъклата, но не и защитата от UV лъчите.

„Големите и известни марки донякъде са гаранция за това, че слънчевите очила имат добра защита“, каза още оптометристът.

Благоев коментира още, че слънцето не е най-вредно само по обяд. Той поясни, че лъчите са най-опасни за очите ни когато сме на плажа. Колкото по-ниско се намира слънцето, толкова по-голям е рискът от увреда на зрението.

*******

Стани част от новините с NovaVest.bg! Изпрати ни твоята новина и снимки по всяко време на novavest.bg@gmail.com или като съобщение на facebook.com/novavest.bg. Чети, споделяй и коментирай най-важното от България и света!
За реклама: https://novavest.bg/реклама