Пълни глупости са, че има откачени седалки по време на турбуленцията, такова нещо в авиацията няма. Количка е паднала, но тя е малка и сгъваема, около 300 гр.
„Тази ситуация ми се е случвала десетки пъти. Има ранени – жена, която си е ударила веждата, и мъж, който се оплаква, че го боли вратът. Командирът е минал през всички пътници и лично се е убедил, че те са здрави. От уплахата е викнал медицинско лице. Още след кацането на самолета, аз съм в постоянна връзка с екипажа му. Даже с медицинско лице ми се обадиха от там по мое искане“, това заяви тази сутрин пред Нова телевизия Валтер Колев – собственикът на авиокомпанията ALK Airlines, чийто самолет в полет от Прищина (Косово) за Швейцария със 121 пътници на борда попадна в много силна турбуленция. Първоначално беше съобщено, че 10 души са пострадали, но още вчера вечерта беше уточнето, че те са само двама.
„Има турбуленция в ясно небе, когато е чисто и хубаво време, тогава се появяват по-големи щети по самолета. Аз също съм пилот. Същия ден се прибрах от Берлин. От 2 часа полет, пътниците трябваше да са с колани час и 20 минути. В случая, конкретно за този случай, екипажът е действал така, както трябва“, добави той.
И обясни причината за силната турбуленция, силата на която се видя от видео, качено в YouTube:
„Това са потоци – низходящи и възходящи, има турбулентна зона, като, в случая тук са уцелили низходящ поток. Това не може да се предвиди“.
Колев обясни, че ако той е бил пилот на полета от Косово за Швейцария, нямало да направи нещо по-различно.
„Всички имат радари и са в непрекъсната връзка. В тази зона, в която те са летяли, е имало много слаба турбуленция, но е облачна зона. Да, като влизаш в облаците, очакваш турбуленция. Затова пилотът е помолил да се сложат коланите, стюардесите са помолили няколко пъти, но какво да се направи – возим пътници от Косово. Няма никакъв проблем в случая. Мога да ви кажа само, че пътниците са попитали дали ще има застраховка – тогава са скочили да си вземат бележки от медицинския екип“, каза още собственикът на авиокомпанията, която е регистрирана в България.
Лоша кординация между ръководител полети и екипажа е най-вероятната причина за силната турбуленция на полета, коментира обаче авиоексперт. Според него пилотите могат да прогнозират подобни явления, но трябва да получават навременна и актуална информация, за да планират заобикаляне на облака или отмяна на мрашрута.
„Попадането в турбуленция е често срещана ситуация при пътуване със самолет, но не толкова често се случва по този начин. Нашите изисквания са много строги – пътникът от излитане до кацане не трябва да усеща нищо, а не да повръща по време на полет“, коментира специалистът по самолетни инциденти Ангел Борисов.
„Зоните, които са с турбуленция, не се появяват внезапно. Ръководител въздушно движение следи по трасето самолетите, които са прелитали преди това и уведомява следващите екипажи за налична турбуленция, особено когато говорим за гръмотевична деятелност“, обясни той.
По думите му решението за заобикаляне на тези облаци се взима от командира на екипажа с уведомление на ръководител полети, че той се отклонява от трасето.
„Това отклонение е различно в зависимост от бурята. Ако имаме локално петно, може да се заобиколи с 10-20 км. Но когато има широк фронт, какъвто най-вероятно имаме в този случай, той може да се отклони и на 100 км. В случая синхронът между ръководител полети и екипажа не е осъществен нормално. Възможно е и екипажът да не е получил такава информация, ако преди това не са прелитали по това трасе други самолети“, коментира Борисов.
*******
Стани част от новините с NovaVest.bg! Изпрати ни твоята новина и снимки по всяко време на novavest.bg@gmail.com или като съобщение на facebook.com/novavest.bg. Чети, споделяй и коментирай най-важното от България и света!
За реклама: https://novavest.bg/реклама
Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…
С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…
Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…
Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…
Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…
Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…
Leave a Comment