Любителите на кафе, които пият до 25 чаши на ден, може да бъдат спокойни, че напитката няма да навреди на здравето им, заявяват учени, цитирани от в. „Гардиън“.
Някои предишни изследвания предполагат, че кафето втвърдява артериите и предизвиква налягане над сърцето, увеличавайки риск от сърдечен пристъп на фона на предупреждения консумацията да бъде намалена.
Но ново проучване сред 8000 души във Великобритания разкрива, че пиенето на 5 чаши, дори до 25, не вреди на артериите повече от 1 чаша на ден.
Всички участници са преминали през магнитно-резонансна томография на сърцето, инфрачервени тестове, а резултатите са налице, въпреки фактори като възраст, тегло, тютюнопушене, допълва БНР.
*******
Стани част от новините с NovaVest.bg! Изпрати ни твоята новина и снимки по всяко време на novavest.bg@gmail.com или като съобщение на facebook.com/novavest.bg. Чети, споделяй и коментирай най-важното от България и света!
За реклама: https://novavest.bg/реклама
На 12 юни 2026 г. времето над България ще остане нестабилно. Атмосферното налягане ще бъде…
Правната комисия на Народното събрание одобри предложение за замразяване на заплатите на народните представители. Решението…
Антимафиоти от Главна дирекция „Борба с организираната престъпност“ задържаха мъж в област Габрово по подозрение…
В сградата на Министерския съвет се проведе първото заседание на Организационния комитет, натоварен с подготовката…
Министерството на земеделието и храните започна проверки по сигнали за нелоялни търговски практики спрямо земеделски…
На 11 юни 2026 г. България направи следваща стъпка към пълната си интеграция в европейските…
Leave a Comment