Дават до 150 хиляди евро за българска видеоигра

77

От 10 до 150 хиляди евро субсидия може да получи българска компания за своя видеоигра.

Средствата се дават от подпрограма МЕДИА към „Творческа Европа“, която ежегодно инвестира над 1 млн. лв. в българската киноиндустрия. Сред перата, по които родни фирми могат да получават финансиране, е и разработването на видеоигри. До този момент обаче България няма нито един спечелен проект в сферата.

Сред причините – голяма част от компаниите, работещи на територията на страната, са подизпълнители на други, международни фирми и не притежават всички необходими авторски и техни сродни права, свързани с проекта, което е необходимо условие за МЕДИА. Това заяви пред „Монитор“ шефът на бюрото на подпрограмата към „Творческа Европа“ у нас Камен Балкански.

Един съществен критерий е доказването на предишен опит и успех в същата сфера.

В този случай българските компании не могат да докажат подобен успех, защото не се водят те собственици на крайния продукт“, допълни още Балкански. Комерсиалният успех на предишен продукт на компанията, която подава документи за субсидията, трябва да се докаже за период от две години назад, тоест от началото на 2016 г. „Трябва да е имала търговска дейност, да е регистрирала някакви продажби в този период.

„Няма изискване или праг на печалбата“, обясни ни още Балкански.

Едва 14 български проекта са кандидатствали за субсидията в последните 5 години, 3 – през 2018 г. Нито една от тях обаче не е постигнала успех. Важно условие за кандидатстването е още фирмата да е учредена минимум 12 месеца преди представянето на предложението. Самата видеоигра трябва да разказва някакъв сюжет в цялото си протежение – тоест, историята да не бъде застъпена единствено във въведението и финала. Спортните игри – за футбол, дартс, баскетбол, както и пъзелните игри обаче не са допустими за участие в подпрограмата.

Проектите ще бъдат оценявани с точки до максималния брой – 100. Освен качеството на съдържанието на предложението, критериите, по които ще бъдат оценявани видеоигрите, са новаторски характер, европейска добавена стойност (потенциал за международна европейска експлоатация) и др. С предимство ще се ползват предложенията, фокусирани специално за деца под 12-годишна възраст. За тази година общият наличен бюджет за видеоигри към „Творческа Европа“ е 3,78 милиона евро. Част от него би се разпределила и за родните проекти при евентуална „зелена светлина“ от Изпълнителната агенция за образование, аудиовизия и култура. Получената субсидия обаче следва да представлява само 50% от допустимите разходи. Тоест компаниите трябва да набавят сами или да докажат, че могат да намерят останалата необходима сума за развитието на играта. Крайният срок за кандидатстване с видеоигра по подпограма МЕДИА е 27 февруари.

*******

Стани част от новините с NovaVest.bg! Изпрати ни твоята новина и снимки по всяко време на novavest.bg@gmail.com или като съобщение на facebook.com/novavest.bg. Чети, споделяй и коментирай най-важното от България и света!
За реклама: https://novavest.bg/реклама