Резки спирачки и пренавиване на волана – това са основни грешки, които водачите допускат на снежни и заледени пътища
Това заяви за „Дарик“ инструкторът по безопасно и майсторско шофиране Васил Жеков. Той добави, че шофьорите трябва да са особено внимателни, когато след дъжд температурите се понижат и се образува т.нар. „черен лед“.
Хората се раждат с грешни инстинкти за самосъхранение при управление на автомобил, каза Васил Жеков и добави, че в практиката си на инструктор по безопасно и майсторско шофиране всекидневно става свидетел на грешки, които са следствие на това.
„Имаше лед тези дни, колата поднася или не завива и ние винаги се опитваме с волана да я спасим. Това е грешно! Воланът не трябва да се пипа и да се завива повече, отколкото е нужно. Всеки шофьор се опитва да пренавие волана повече и тя продължава да не завива. Тя не завива от загуба на сцепление. А сцеплението се подсигурява с умение. Има си начини, по които можеш да си подсигуриш в ледена обстановка, в сняг, влизайки в завой по-бързо. Има си физика, която трябва да се изучи, за да могат хората да се справят с такива снежни или заледени случаи. Скачат на спирачките – това е един от най-често срещаните навици. Просто веднага хората се стряскат, ако има нещо, например преди завой или вътре в завоя, а това е строго забранено“, обясни той.
Често се допускат грешки и когато занесе задницата на автомобила, посочи Жеков:
„Тръгва задницата и шофьорът моментално контра завърта волана. А воланът не се пипа! Знаете ли, че при една такава ситуация трябва да се подаде газ. Вижте колко е противоположно на инстинктите и разбирането ни на автомобила“.
Едно от опасните явления на пътя е т.нар. „черен лед“, които се образува, когато след дъжд се понижат температурите. Ето как може да се разбере:
„Винаги когато хората потеглят с колата и направят 10-20 м, засилват колата и веднага набиват спирачки, за да видят какъв е спирачният път и сцеплението. Също така, докато карат, по време на движението, може да се разбере от волана. Когато е хлъзгаво, има загуба на сцепление или има черен лед, воланът олеква“.
Васил Жеков добави обаче, че в първите снежни дни тази седмица е видял закъсали автомобили с летни гуми, а подходящите гуми са първото условие за безопасност на пътя.
„Тук вече и умение да имаш и всичко останало, ако ти не си сложил гумите за сезона, няма кой да ти помогне. Едно от първите неща, които ние трябва да си подсигурим е това. Гумата е първото нещо за безопасност“, каза той.
Васил Жеков допълни още, че взимането на шофьорска книжка не означава, че водачът е усвоил всички умения. Необходими са тренировки на полигони, които симулират лед, както и познаване на физичните закони, на които се подчинява автомобила ни в зависимост от това, дали е с предно, задно предаване или 4Х4, добави инструкторът.
*******
Стани част от новините с NovaVest.bg! Изпрати ни твоята новина и снимки по всяко време на novavest.bg@gmail.com или като съобщение на facebook.com/novavest.bg. Чети, споделяй и коментирай най-важното от България и света!
За реклама: https://novavest.bg/реклама
Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…
С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…
Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…
Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…
Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…
Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…
Leave a Comment