Двойно ще скочи данъкът на автомобили на 20 години с малък двигател, докато на новите и мощни автомобили ще се намали с една трета.
Изчисленията са на асоциация „Активни потребители“, докато в момента общините все още не са изкарали сметките си, съобщи Monitor.bg.
Данъците се повишават като процентна стойност около 15% при старите автомобили. Намаление на данъка се отчита при ползването на нови и мощни автомобили. От асоциацията правят предложение в новия Закон за местните данъци и такси с 50% да намалее данъкът на коли, които фабрично са категоризирани като бензин или дизел, а
фактически са на метан или пропан-бутан, което в градска среда намалява отрицателния ефект върху въздуха и гражданите.
Същото предложение имаха и депутатите от „Обединени патриоти“ между първо и второ четене на промените в Закона за местните данъци и такси, но то в крайна сметка не беше подкрепено в бюджетната комисия.
Като неефективен аргумент за високата цена Емил Николов посочи и електромобилите, тъй като само след 7-8 години те се изплащат, но на този етап няма достатъчно изградени колонки за зареждане.
Според Николов има три пропуснати фактора в подготовката на закона. Това са газовите автомобили, които замърсяват най-малко, а ще плащат наравно с дизеловите превозни средства. Отстъплението, свързано с катализаторите. В този случай автомобилите разполагат с необходимите европейски сертификати, но се движат без катализатор.
Николов постави акцент и върху мощността на хибридните автомобили – два двигателя, електрически и двигател с вътрешно горене. Реално замърсяването е само от един от тях, но ще се облага и електрическият двигател, който не създава емисии. Освен субсидии е възможно да бъдат въведени привилегии като каране в бусленти и улеснение при паркиране.
Емил Николов заяви и че за подобряване на качеството на въздуха в страната и големите градове са необходими мерки за извеждане на трафика от най-проблемните зони. Чрез изграждането на инфраструктура може да бъде решен този проблем, но могат да се направят и малки стъпки в краткосрочен план. „Липсата на тангента моментално връща трафика в града и в неговия център“, подчерта Николов. По думите му тангентата трябва да има пет или шест възела, а в момента са само два.
*******
Стани част от новините с NovaVest.bg! Изпрати ни твоята новина и снимки по всяко време на novavest.bg@gmail.com или като съобщение на facebook.com/novavest.bg. Чети, споделяй и коментирай най-важното от България и света!
За реклама: https://novavest.bg/реклама
Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…
С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…
Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…
Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…
Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…
Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…
Leave a Comment