Любопитно

Възможно ли е да поддържаме форма без да се лишаваме от сладко

На много загрижени за добрите си здраве и форма хора вероятно им е дошло до гуша от постоянното подканя не да се откажат от всевъзможни изкушения – мазно, сладко, солено, алкохол.

Идеалната „противоотрова“ срещу манията да се загърби всичко нездравословно, е да не се отказваме от любимите си хранителни „прегрешения“, пише в. „Дейли стар“, позовавайки се на редица мехщународни проучвания, предаде БТА.

Сол
Прекомерната консумация на сол се свързва с риск от повишено кръвно налягане. Официалната препоръка е да не се надвишава количеството от 6 г дневно – около една чаена лъжичка.

Недостигът на сол обаче може да навреди на сърцето. Специалисти от университета „Макмастър“, Канада, са установили, че ограниченият прием на сол е свързан с повече случаи на инфаркт и инсулт в сравнение със средния препоръчителен прием.

Солта е важна за телесните функции и прекомерното й ограничаване може да доведе до повишено складиране на мазнини и дори до понижено либидо.
Решението на проблема със солта е да не изпадате в истерия всеки път. когато посегнете към любимия си чипс.

Алкохол
Милиони британци през януари се опитват да се въздържат от алкохол в името на доброто си здраве.

Различни изследвания обаче разкриват ползи от умерената консумация на алкохол – повишена продължителност на живота и добро здраве на сърцето, и дори понижен риск от еректилна дисфункция според проучване, публикувано в сп. „Journal of Sexual Medicine“.

Британски организации, сред които Кралският лекарски колеж, препоръчват за добро здраве хората да се придържат към два до три дни без алкохол седмично.

Кафе
Ако по нечие внушение сте решили, че кафето е по-скоро вредно за здравето, трябва да знаете следното: кофеинът стимулира мозъка, понижава риска от чернодробен рак. болест на Паркинсон и диабет, и допринася да се увеличи броят на изгорените калории, ако се приема преди тренировка.

Решението – не превишавайте дозата от 400 мг кофеин дневно – еквивалент на шест чаши инстантно кафе.

Въглехидрати
Популярни диети като Аткинс изключват приема на въглехидрати. Въглехидратите обаче са важен източник на енергия. Според редица експерти съдържащи нишесте продукти като картофи и хляб трябва да съставляват една трета от храната.
Израелско проучване показва, че вечерният прием на въглехидрати е свързан с понижен риск от сърдечносъдови болести и диабет

Решението – не се отказвайте от въглехидратите, но наблягайте на пълнозърнестите версии, които освобождават енергия по-бавно.

Захар
Експертите са на мнение, че добавените захари, например трапезна захар и мед, не трябва да надвишават пет процента от набавяната чрез храна енергия. Ограничаването на захарта намалява опасността от развитието на диабет и затлъстяване. Няма доказателства обаче, че отказването напълно от нея е необходимо.

В действителност консумацията на някои продукти, съдържащи захар, например шоколад, е свързана с понижен риск от болести на сърцето.

Решението – не превишавайте препоръчителното дневно количество от 30 г или седем чаени лъжички добавена захар.

Мазнини
Години наред хората слушат и четат, че за добро здраве трябва да избягват мазните храни.

Ново, предизвикало спорове проучване, обаче показва, че наситените мазнини в крайна сметка не са толкова опасни. Според авторите му от Норвегия изобилстващото от мазнини хранене допринася за повишаване на нивата на „добрия“ холестерол.

Здравните експерти са съгласни, че мазнините трябва да присъстват в храненето, като е препоръчително те да се набавят от полезни продукти като авокадо и тлъсти риби.

Увеличават се и доказателствата, че млечните продукти като сирене не са толкова вредни за сърцето, колкото се е смятало преди. Освен това ползата им за здравето на костите е всеизвестна.

Глутен
Безглутеновата мания може и да е обзела доста загрижени за здравето си хора, но ако човек не страда от непоносимост към протеина, няма основание да го изключва от менюто си.

Leave a Comment
Сподели
Публикувано от
Дарин Попов

Скорошни постове

  • България

15-годишно момче загина при челен сблъсък край Тетевен

15-годишно момче загина при челен сблъсък на пътя между Галата и Български извор в района…

преди 3 часа
  • България

Четири града продължават битката за домакинство на Евровизия 2027

София, Варна, Бургас и Пловдив потвърдиха намерението си да участват в надпреварата за домакинство на…

преди 3 часа
  • България

Георги Кандев подаде оставка след разкрития за купен вот

Внезапната оставка на главния секретар на МВР Георги Кандев предизвика политическа реакция. От партия „Възраждане“…

преди 4 часа
  • България

26-годишният обвиняем за убийство край Сливен остава в ареста

Сливенският окръжен съд наложи най-тежката мярка за неотклонение „задържане под стража“ на 26-годишния Б. С.…

преди 4 часа
  • България

НТУ с техническа актуализация на тол системата на 10 юни, възможни са затруднения с винетките

Националното тол управление съобщи, че на 10 юни, сряда, ще извърши техническа актуализация на електронната…

преди 4 часа
  • България

България и Китай задълбочават стратегическото партньорство

Отношенията между България и Китай се развиват в дух на приятелство и сътрудничество, което открива…

преди 5 часа