България

Близо 100 жалби са подадени в Комисията за защита на потребителите по Коледа

Ударна вълна от жалби няма въпреки данните за обороти, които са реализирани и парите, които потребители са похарчени за подаръци.

Това каза пред БНТ Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите, който коментира, че това вероятно се дължи на засилените проверки и предупрежденията. Той допълни, че няма сериозни жалби. В периода Коледа – Нова Година около 100 жалби са получени като една част са имали консултативен характер за непотребни подаръци или за рекламация на дефектна стока. Това е добър резултат на фона на половин млн. българи, които са празнували на почивка, каза Маргаритов.

За дефектните стоки председателят на КЗП коментира, че рекламация е едно от основните потребителски права и е много строго и ясно подробно разписано като отговорност на този, който трябва да извърши ремонта.

Отговорността се носи от търговеца, продал стоката на потребителя, т.е опитите да бъдат насочени потребителите към други лица и органи, е некоректна търговска практиката. Потребителите трябва да знаят, че във всеки обект от веригата може да се предяви рекламацията. Търговецът е длъжен да го запише в регистър и в едномесечен срок да уведоми потребителя за това как ще бъде предявена тази рекламация. Важно е да се подчертае, че всеки опит да се ограничи отговорността и да бъде препращан към трети лица, е нелоялна търговска практика и ако това не се случи, веднага да подадат сигнал към нас, каза Маргаритов.

Маргаритов коментира, че над 20 000 жалби годишно се подават като половината са за дефектни стоки и отказ за извършване на ремонт или опит да бъде елиминирана отговорността на продавача и прехвърлена на някакъв сервиз, който по думите на председателя може да е партньор, но по закон не е лицето, която трябва да носи отговорност.

По думите му, ако една стока е закупена онлайн, може да бъде върната или заменена, ако търговеца поддържа тази практика, в 14-дневен срок. За да стане това потребителят трябва да има някакъв документ като поне гаранционна карта, за да бъде ясно кой е продавач и от къде е закупена.

Leave a Comment
Сподели
Публикувано от
Дарин Попов

Скорошни постове

  • Спонсорирани

Как климатичните и вентилационни системи влияят върху комфорта на помещението?

В днешни дни прекарваме голяма част от времето си в закрити пространства – домове, офиси,…

преди 3 дни
  • Спонсорирани

Хранителни добавки за мъже и жени – какво трябва да знаете?

Днес, когато все повече хора осъзнават нуждата от здравословен начин на живот, хранителните добавки се…

преди 3 седмици
  • България

Стотици доброволци дадоха старт на националната информационна кампания на ГД за Президентска република

Гражданско движение за президентска република даде старт на национална информационна кампания Националната кампания за президентска…

преди 4 седмици
  • Спонсорирани

Какво трябва да има всяка добра гейминг маса?

В света на гейминга компромисите нямат място – всеки детайл може да бъде решаващ в…

преди 1 месец
  • Спонсорирани

Как да подобрим работния си процес с правилния избор на техника?

В съвременния свят все повече длъжности и професии са обвързани с употребата на техника. Това…

преди 1 месец
  • Спонсорирани

За какво стига кредит до 5000 лв.

Личното ни възприемане на стойността на парите е нещо много специфично. Според средата, в която…

преди 3 месеца