Учени: Инатите хора живеят по-дълго

Позитивизмът, инатът и съвестното отношение към работата може да са ключ към дълголетието, твърди ново проучване.

Учени изследвали психичното и физическо здраве на група италианци на възраст между 90 и 101 години и открили, че ги обединяват сходни психологически характеристики. Изследването, което е публикувано в International Psychogeriatrics, стигнало до извода, че по-възрастните участници в тестовете имали по-добро психично здраве от по-млади членове на своите семейства, на което отдали и дълголетието им.

Учените от Калифорнийския университет в Сан Диего и от университета Ла Сапиенца в Рим изследвали 29 души, които живеят в отдалчени села в Южна Италия. Те оценили психичното и физическото им здраве чрез серия от тестове и интервюта. За сравнение, същите тестове били направени и на други, по-млади роднини на участниците, но те били помолени да опишат характера и навиците на по-възрастните.

Освен позитивно отношение към живота, учените установили, че много от възрастните хора, включени в изследването, споделяли една основна характеристика- инат. Тази черта на характера според психолозите е положителна, доколкото хората, които я притежават, не се интересуват особено от това, което другите мислят за тях. Другото, което свързвало дълголетниците, била обичта към живота на село.

„Повечето изследвания на много възрастни хора се фокусират основно върху генетиката, вместо да обърнат внимание на психиката.“, казва Дилип Йесте, автор на проучването и професор по психиатрия и неврология в университета в Сан Диего. „Основното, което ни впечатли при нашето изследване, бяха уникалните характеристики, причина за по-доброто психично здраве при тези хора от село: позитивно отношение, етика в работата, инат и силна връзка със семейството, религията и земята.“, добавя той.

Йесте и екипът му възнамеряват да продължат изследването си върху дълголетието и да проучат как физическото здраве на дълголетниците взаимодейства с психичното.

Източник: Independent.co.uk