България

Онлайн покупките в петъчното намаление могат да бъдат върнати до 14 дни

Димитър Маргаритов, председателят на Комисията за защита на потребителите, коментира тазгодишната кампания за намаленията в петък

Потребителите все повече си изграждат културата да следят оферти и в предходни периоди, знаейки че след известно време ще има вероятно намаление на тези стоки. Набелязват си определени продукти, наблюдават как се движат цените им, съпоставят оферти на различни търговци. Така можем да се ориентираме каква е реалната цена и да направим извода доколко е налице намаление. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по Нова ТВ в навечерието на тазгодишната кампания.

Особено лесна е съпоставката в онлайн пространството, където има все повече и повече електронни магазини, а и все повече хора предпочитат да пазаруват по този начин. Надявам се, че и нашата контролна дейност ще допринесе за това да има все по-малко нарушения”, добави председателят. „Имаше един куриозен, но много неприятен случай миналата година, при който установихме, че цената се вдига изкуствено, след което се посочва уж някакво намаление, а се оказа, че десетина дни преди това намаление стоката е продавана на още по-ниска цена”, даде пример Маргаритов и посочи, че това са нелоялни търговски практики.

По време на подобни кампании търговците могат да приложат и трика с лимитираните стоки. Във връзка с това председателят на КЗП даде пример със САЩ, където се обявяват количествата стоки, които могат да бъдат закупени на обявената изключително ниска цена.

Няма такова законово изискване у нас, но според мен добрата и нормална търговска практика изисква, ако има лимитирано количество, което дори не е съобразено с евентуалния потребителски интерес или рекламата на промоцията, да се обяви предварително, за да се знае, че тези бройки са ограничени. А не да отидете, да се окаже, че я няма тази стока вече и това да Ви подлъже да си купите или нещо друго от същия търговец на по-висока цена, или да го намерите при някой друг и да си мислите, че е много изгодно, а да не е така”, коментира Маргаритов.

Той припомни, че правата, с които потребителите по принцип разполагат – на рекламация при дефект или на отказ при онлайн покупка, не могат да бъдат ограничавани само защото стоката е закупена по време на петъчните промоции, при друго намаление или когато и да било. На финала препоръча хората да не се изкушават от високите проценти намаление, а да запазят потребителско хладнокръвие при преценката на офертите и покупките.

Leave a Comment
Сподели
Публикувано от
Дарин Попов

Скорошни постове

  • Спонсорирани

Съвети от Руал Травел при планиране на перфектната екскурзия до Япония

Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…

преди 1 седмица
  • Спонсорирани

Прогнози за интериорния дизайн през 2025 г.: какво да очакваме?

С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…

преди 3 седмици
  • Спонсорирани

Какви документи са необходими за данъчна оценка на имот?

Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…

преди 3 седмици
  • Спонсорирани

Пантофи за детска градина, които всяко дете ще хареса: най-добрите модели

Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…

преди 2 месеца
  • Любопитно

Съвсем малка е вероятността да бъде открит живот в Млечния път

Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…

преди 2 месеца
  • Любопитно

Как слънчевата радиация влияе на Земята?

Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…

преди 2 месеца