България

Онлайн покупките в петъчното намаление могат да бъдат върнати до 14 дни

Димитър Маргаритов, председателят на Комисията за защита на потребителите, коментира тазгодишната кампания за намаленията в петък

Потребителите все повече си изграждат културата да следят оферти и в предходни периоди, знаейки че след известно време ще има вероятно намаление на тези стоки. Набелязват си определени продукти, наблюдават как се движат цените им, съпоставят оферти на различни търговци. Така можем да се ориентираме каква е реалната цена и да направим извода доколко е налице намаление. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по Нова ТВ в навечерието на тазгодишната кампания.

Особено лесна е съпоставката в онлайн пространството, където има все повече и повече електронни магазини, а и все повече хора предпочитат да пазаруват по този начин. Надявам се, че и нашата контролна дейност ще допринесе за това да има все по-малко нарушения”, добави председателят. „Имаше един куриозен, но много неприятен случай миналата година, при който установихме, че цената се вдига изкуствено, след което се посочва уж някакво намаление, а се оказа, че десетина дни преди това намаление стоката е продавана на още по-ниска цена”, даде пример Маргаритов и посочи, че това са нелоялни търговски практики.

По време на подобни кампании търговците могат да приложат и трика с лимитираните стоки. Във връзка с това председателят на КЗП даде пример със САЩ, където се обявяват количествата стоки, които могат да бъдат закупени на обявената изключително ниска цена.

Няма такова законово изискване у нас, но според мен добрата и нормална търговска практика изисква, ако има лимитирано количество, което дори не е съобразено с евентуалния потребителски интерес или рекламата на промоцията, да се обяви предварително, за да се знае, че тези бройки са ограничени. А не да отидете, да се окаже, че я няма тази стока вече и това да Ви подлъже да си купите или нещо друго от същия търговец на по-висока цена, или да го намерите при някой друг и да си мислите, че е много изгодно, а да не е така”, коментира Маргаритов.

Той припомни, че правата, с които потребителите по принцип разполагат – на рекламация при дефект или на отказ при онлайн покупка, не могат да бъдат ограничавани само защото стоката е закупена по време на петъчните промоции, при друго намаление или когато и да било. На финала препоръча хората да не се изкушават от високите проценти намаление, а да запазят потребителско хладнокръвие при преценката на офертите и покупките.

Leave a Comment
Сподели
Публикувано от
Дарин Попов

Скорошни постове

  • България

Какво да купите за подарък за Деня на Майката?

Празнуването на Деня на Майката може да се проведе по много различни начини, но е…

преди 2 месеца
  • Спонсорирани

Мъжките суичъри в дамските тоалети – вижте защо са толкова популярни

Суитшъртите са толкова удобни и универсални дрехи, че може би ще искате да имате няколко…

преди 2 месеца
  • Спонсорирани

Пазарувай от вкъщи бързо и удобно

Развитието на дигиталния свят бележи промени в редица аспекти от живота на хората и предоставя…

преди 2 месеца
  • Спонсорирани

Маркучи за въздух: Какво трябва да знаем и как да изберем?

Маркучите за въздух са важен компонент, който има множество индустриални и домашни приложения. Те са…

преди 4 месеца
  • Спонсорирани

Обувки за детската градина: Осигурете комфорт и безопасност за вашето дете

Като родители ние винаги искаме най-доброто за нашите деца, особено когато става въпрос за тяхното…

преди 10 месеца
  • Спонсорирани

Защо да наемем компактна кола за краткосрочно пътуване

Наемането на автомобил за кратко пътуване предлага редица ползи, особено когато разполагаме с ограничено време,…

преди 11 месеца