Бременни, които избягват месо, увеличават риска на децата си към зависимости

Не пропускайте

Снимка: Shutterstock

Жени, които избягват месото по време на бременността, силно увеличават риска децата им да бъдат зависими от наркотици или алкохол, сочи ново проучване.

Проучването е на Националния институт за изследване на алкохолизма във Великобритания. То установило, че подрастващи, чиито майки са избягвали месото по време на бременността си, са по-склонни към злоупотреби. Тези деца били почти два пъти по-склонни към пиене и пушене в ранна възраст и почти три пъти по-склонни да пушат марихуана.

Модерните тенденции в храненето карат все повече хора да се обръщат към вегетарианството, но учените предупреждават, че това може да има отрицателен ефект върху живота на децата им.

За целите на проучването учените анализирали навиците на 5109 жени и техните деца. Децата на жените, които ядяли месо всекидневно по време на бременността си, били сравнени с деца на майки, които не са приемали месни храни.

Тестваните деца са родени през 1991 и 1992 година и са средно на 15 години по време на изследванието. Били изследвани употребата на алкохол, цигари и наркотици и така била установена връзката между вегетарианството и по-високия риск от злоупотреби.

Авторът на проучването д-р Джоузеф Хибелн казва, че въпреки че жените получават съвети да намалят месото по време на бременност, това може да причини дефицити, които да повлияят негативно върху развитието на бебешкия мозък.

Повечето вегетарианци страдат от недостиг на витамин В12 по време на бременност, а той се набавя основно от месо и морски дарове. В12 е много важен за преработването на фолиевата киселина, а тя е отговорна за оформянето на здрав зародиш. Добре е жените- вегетарианки да приемат добавки В12 през бременността.

Д-р Хибелн казва: „Сред западното население деца на майки с недостиг на В12 се характеризират с по-слабо развит мозък, раздразнителност и дефицити в когнитивното и социално развитие.“

Източник: Daily Mail

Превод и редакция: „Нова Варна“

- Реклама -spot_img

72-годишна жена пострада при удар от автомобил на улица „София“ в...

В края на миналата седмица на улица „София“ в Кюстендил автомобил блъсна пешеходка, а водачът напусна мястото на инцидента, съобщиха от местната полиция.Пострадала е...

Шофьор блъсна и избяга от 72-годишна жена на улица „София“ в...

Жена на 72 години пострада при пътен инцидент на улица „София“ в Кюстендил, след като е била блъсната от автомобил, чийто водач е напуснал...

Правителството и търговски вериги стартират „Кошница с грижа“ с 15% по-евтини...

Българските потребители могат да очакват облекчение на семейния бюджет. Правителството, заедно с водещи търговски вериги, стартира националната инициатива „Кошница с грижа“, която предвижда намаление...

Йотова: Българските институции реагираха адекватно след инцидента с дрона в Румъния

Българските държавни институции, и в частност Министерството на отбраната, реагираха бързо и професионално след инцидента с паднал дрон в Румъния. Това заяви Илияна Йотова...

Нисък имунизационен обхват води до ръст на морбили в България

Случаите на морбили в България продължават да нарастват от началото на годината. До момента са регистрирани 341 заразени в 7 области на страната. Най-сериозна...
- Реклама -

Последни новини