Тютюневите изделия и бутилираните алкохолни напитки ще се продават с нов бандерол от 1-ви януари 2018 година.
В съответствие с чл. 64, ал. 6 от Закона за акцизите и данъчните складове новите образци са утвърдени от министъра на финансите три месеца преди влизането им в сила, като заповедите за утвърждаването им са публикувани в ДВ, бр. 77 от 26.09.2017 година, съобщават от Министерството на финансите за Нова Вест.
Единичните цени на бандеролите се запазват, като за тютюневи изделия e 0,013 лв., а за алкохолни напитки – 0,032 лева.
Нововъведение при бандеролите за тютюневи изделия е поставянето на QR код, съдържащ URL линк до уеб-страницата на Министерството на финансите.
Кодът е стандартен и може да се прочете чрез смартфон или таблет с всяко безплатно приложение за четене на QR код.
Акцизните стоки, облепени с действащите към момента бандероли, могат да се реализират в търговската мрежа до изчерпването им, но не по-късно от 31 декември 2018 година.
Дължимият акциз е платен при тяхното освобождаване за потребление и както бюджетът, така и търговците на едро и на дребно няма да понасят загуби от продажбата на акцизните стоки, облепени със стар бандерол. Лицензираните складодържатели трябва да върнат неизползваните бандероли в митницата, от която са ги получили, в 30-дневен срок от влизане в сила на новите образци.
Образецът на новия бандерол за бутилирани алкохолни напитки е с код по КН 2208 и с алкохолно съдържание, равно и превишаващо 15 % vol, предназначени за реализация на вътрешния пазар:
В съответствие с чл. 20, ал. 1 от Закона за безмитната търговия, бутилирани алкохолни напитки с код по КН 2208 и с алкохолно съдържание, равно и превишаващо 15% vol, предназначени за търговските обекти, които са лицензирани за безмитна търговия, се продават само с поставен върху потребителската опаковка бандерол, на който е написано „Duty Free“.
Бандеролът е държавна ценна книга, която доказва внасянето на дължимия акциз за освободените за потребление акцизни стоки.
Издава се от Министерството на финансите по утвърден проект и се закрепва върху потребителската опаковка на изделията, подлежащи на облагане с акциз, по такъв начин, че отварянето на опаковката е невъзможно без да се наруши целостта на бандерола.
Образците на бандероли включват комбинация от защитни елементи в графичния дизайн, хартията, мастилата, холограмната лента, както и различни техники на печат. Всеки стикер има определени реквизити: серия, номер, литраж и алкохолен градус (при алкохолните напитки) и цена (при тютюневите изделия).
Днес, когато все повече хора осъзнават нуждата от здравословен начин на живот, хранителните добавки се…
Гражданско движение за президентска република даде старт на национална информационна кампания Националната кампания за президентска…
В света на гейминга компромисите нямат място – всеки детайл може да бъде решаващ в…
В съвременния свят все повече длъжности и професии са обвързани с употребата на техника. Това…
Личното ни възприемане на стойността на парите е нещо много специфично. Според средата, в която…
Днес се проведе пресконференция на Гражданския съвет на ГРАЖДАНСКО ДВИЖЕНИЕ ЗА ПРЕЗИДЕНТСКА РЕПУБЛИКА за област…
Leave a Comment