„Юбер“ остава без лиценз в Лондон! Ще се отрази ли това на работещите българи там?

47

Снимка : idg.bg

Oтнет е лицензът на Uber от Лондонският транспортен регулатор от края на месеца. Това е мярка, която ще засегне над 40 хил. шофьори и ще се превърне в огромен удар върху компанията за споделено пътуване,пише Ройтерс.

Регулатoрът счита, че подходът и поведението на Uber демонстрират липса на корпоративна отговорност по редица въпроси, които имат потенциални последици за обществената безопасност и сигурност.

Uber ще разполага с лиценза си до 30 септември.

Приложението за споделено пътуване бе принудено да напусне няколко държави, включително България, Дания и Унгария, като в същото време е изправено пред регулаторни битки в няколко американски щата и страни по света.

Кметът на Лондон Садик Хан е заявил, че подкрепя решението.

Uber навлезе и в България с услугата си UberХ на 9 декември 2014 г. Чрез платформата пътници правеха заявки за споделяне на превоз в рамките на населено място. Шофьорите установяваха контакт и си поделяха част от разходите за използване на личните си автомобили чрез споделеното пътуване. Това обаче предизвика негативна реакция на таксиметровия бранш и антимонополният регулатор забрани приложението.

В края на септември 2015 г. Върховният административен съд (ВАС) потвърди решението на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), че услугата за превози трябва да „преустанови некоректните практики“. Към този момент компанията имаше около 40 хил. потребители в София.

В средата на ноември 2016 г. в студиото на Bloomberg TV Bulgaria от компанията коментираха, че решението на КЗК за забрана на операциите на Uber в България нарушава европейската директива за електронни услуги, както и член 56 от договора за ЕС, който не позволява на една държава да ограничава услуги, които се предоставят от фирма от друга държава.

През миналото лято компанията получи сертификат за инвестиция клас А за проект за разширяване на съществуващия си научноизследователски център за разработка и поддръжка на високотехнологичен софтуер. В него тогава работеха над 20 инженери, наети на пълен работен ден. Планът на компанията беше да увеличи персонала до 60 души в рамките на една година.