Най-голямата и най-старата българска корабна компания – „Параходство „Български флот““ АД (БМФ) празвуна днес във Варна 125-годишен юбилей.
Празника уважиха приятели, партньори и колеги от Китай, Япония, САЩ, Русия, Украйна и от повечето европейски държави, предаде Труд.
БМФ не само запазва, но и развива наследените традиции от създаденото през 1892 г. Българско търговско параходно дружество (БТПД). След приватизацията през 2008 г. при това във време на световна криза, параходството не само е спасено от фалит, но заема все по-силни позиции на българския и международния пазар.
Днес компанията оперира с 33 бълкера (кораби за насипни товари) и има още шест в постройка, обяви“ изпълнителният директор на компанията капитан Александър Калчев. Сега средната възраст на флота е 9 г„ товароподемността е близо 1,1 млн. тона, което е съизмеримо с това, което бе при приватизацията (2008 г.), но тогава средната възраст на корабите е над 28 г„ а по-голямата част от тях са в негодно за търговска експлоатация състояние.
Тогава част от тях са закотвени във Варненското езеро и започват да трупат сериозни загуби. Затова едно от първите действия на новия собственик е освобождаването от тонажа, който никога повече няма да влезе в търговска експлоатация.
Още през 2010 г. са инвестирани 227 млн. щатски долара за покупката на нови плавателни съдове. Закупени са 6 лейкъра (за плаване в големите езера на САЩ и Канада) и 2 супер модерни бълкера („България“ и „Родина“). Но кризата в шипинга продължава и към 2013 г. флотът се свива до 23 кораба.
Взетите решителни мерки за ограничаване на дневните разходи на корабите дават резултат и през 2014 г. БМФ поръчва шест 42 300-тонни модерни бълкери в Китай, по проект Bluetech на финландски дизайнери. Едновременно с това е закупен корабът .Мургаш“, който допълва флотилията на еднотипните „Българка“, „Стара планина“ и „Хемус“. Следват инвестиции в още четири кораба, построени преди няколко години: „Белмекен“, „Персенк“, „Каменица“ и „Козница“.
Въпреки че още през първите три месеца на 2016 г. се достигна до исторически най-ниските фрахтови нива, БМФ включва във флота си нови 4 кораба втора ръка (до 5-годишни, от които два лейкъра, един 37 000-тонен и един 32 000-тонен – в отлично състояние).
В края на 2016 г. са договорени поредните 4 плавателни съда 37 000-тонни, произведени през 2012 г„ а едновременно с това влиза в експлоатация и първият новопостроен 42 300-тонен бълкер – „Руен“. Отскоро към него се присъединява и еднотипният „Рила“, а до края на 2018 ще бъдат доставени още.
През 2017 г. БМФ сключва контракт за постройка на още нови кораби за насипни товари. Компанията развива успешно и подразделенията на спомагателния си флот във Варна и в Бургас. През настоящата година българският корабостроителен завод МТГ „Делфин“ достави на БМФ първия от поръчаните общо три модерни портови влекача. Останалите два ще влязат в експлоатация догодина.
Изпълнявайки международните ангажименти на българската държава, компанията продължава да поддържа в добро състояние и да експлоатира двата почти 40-годишни ферибота, с които оперира в региона на Черно море.
Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…
С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…
Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…
Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…
Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…
Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…
Leave a Comment