България

Председателят на КЗП: При попадане в „туристически капан” потребителите трябва да могат да бъдат компенсирани

Контролът върху туристическия продукт е комплексна дейност, която обхваща не само наличието на категоризация на туристическия обект и съответствието на предоставяните услуги с предварително рекламираните. Това заяви в студиото на телевизия Bulgaria ON AIR председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.

„Не става дума само за това дали хотелът притежава посочените звезди или има СПА център, както е записано в офертата. Санкцията също не е най-важната. Когато има нарушение, тя е неизбежна. Но целта, която отговорните за качеството на туристическия продукт институции трябва да гоним, е хората да получат компенсация, когато попаднат в един „туристически капан” на сериозно разминаване между оферираното и предоставеното”, коментира Маргаритов.

В ефира на „България сутрин” той подчерта, че през летния сезон са проверявани както туристически, така и търговски обекти. По думите му от началото на май са извършени над 10 000 проверки в места за настаняване и магазини на територията на цялата страна и са съставени около 800 акта. Приблизително 3500 от проверките са по Черноморието, а актовете – около 400. Запазва се тенденцията в 7-10% от случаите да се констатират нарушения, но броят им намалява спрямо предходни периоди.

Според Маргаритов за успокояването на пазара от съществено значение е целенасочената и систематична работа с търговците. Целта е те да бъдат информирани за изискванията на законодателството, което в някои сектори динамично се променя.

Акцентът на разговора премина и към виртуалните приемни, които Комисията разкри за първа година през този летен сезон. „Оказа се, че когато хората знаят, че имат на разположение безплатен телефон, са по-склонни да го използват, за да ни сезират”, отбеляза председателят.

Той посочи, че чрез тях са постъпили над 120 сигнали от туристи. Маргаритов е на мнение, че приемните имат и допълнителен ефект – популяризират националния телефон на потребителя и в резултат на това на него продължават да постъпват все повече сигнали и запитвания. „Потребителите стават по-активни, а търговците имат предвид, че хората реагират и си вземат бележка за провинения в миналото, които са представлявали по-сериозни нарушения”, заключи председателят.

Leave a Comment
Сподели
Публикувано от
Дарин Попов

Скорошни постове

  • България

**Радев: Назначението на Спецов в Лукойл е незаконно, а политиката в България се превръща в диктатура**

**Президентът Радев обяви остри критики срещу управлението на казуса "Лукойл": Нарушения на Конституцията и правовата…

преди един ден
  • България

Деница Сачева разкри: Румен Спецов има тайно доверие от САЩ и Британия, а бюджетът 2026 е последен шанс за спасение на финансите

**Деница Сачева: „Румен Спецов е професионалист с опит, а бюджетът за 2026 г. е единственият…

преди един ден
  • България

Трима загинали и блокиран тракийски път след фатално ПТП, причинето от загуба на контрол над волана

**ТРАГИЧНО ПТП НА АВТОМАГИСТРАЛА „ТРАКИЯ“ ВЗЕМА ТРИ ЖИВОТА** Трима души загинаха, а един е тежко…

преди един ден
  • България

Синът на Радан Кънев заловен с дрога: 17-годишният Борис задържан с марихуана и машинка за цигари

**Скандал около сина на евродепутата Радан Кънев: 17-годишен младеж задържан с наркотици** В ранните часове…

преди един ден
  • България

Топло за ноември: до 21 градуса в почивните дни, но мъгливо в равнините

**Уикендът обещава спокойно и меко време с леки облаци и мъгли** България очаква сравнително тиха…

преди един ден
  • България

Топло за ноември: 21 градуса в почивните дни, но мъглата ще скрие слънцето в равнините

**Уикендът обещава спокойно и меко време с леки облаци и мъгли** България очаква сравнително тихо…

преди един ден