Константин Каменаров е новият генерален директор на БНТ

39

Снимка: offnews

Константин Каменаров е новият генерален директор на Българската национална телевизия . Той получи 4 от 5 гласа от членовете на СЕМ. За него гласуваха Бетина Жотева, Розита Еленова, Мария Стоянова и председателят София Владимирова, съобщи БНТ.

През изминалите два дни шестимата кандидати за поста представиха концепциите си за управление пред медийния регулатор и отговаряха на въпроси на членовете на СЕМ.

По време на изслушването си пред СЕМ Константин Каменаров заяви, че неговата концепция е базирана на реални и постижими идеи при консервативно финансиране. Подчерта, че бюджетът, с който разполага в момента обществената телевизия, е крайно недостатъчен и даде пример, че преди 15 години той е бил в два пъти по-голям размер.

Според Каменаров новините и публицистиката са гръбнакът на обществената телевизия, който се е доказал във времето и „По света и у нас“ се е превърнал в безспорен лидер в телевизионния пазар. Но за да не останат те „самотен остров“, както се изрази той, в БНТ изключително важна е програмата, за да може БНТ да се превърне в една истинска алтернатива на комерсиалните телевизии.

Според него БНТ трябва да фокусира целия си технически и човешки ресурс, за да произвежда все по-качествен продукт.

По отношение на маркетинга според Каменаров трябва да се създаде звено, което да работи в посока на допълнително финансиране и привличане на допълнителни средства, като това може да стане чрез привличане на средства по европейски програми. Не изключи и възможността допълнителни средства да се привличат чрез работа по проекти заедно с големите корпорации като според него това по абсолютно никакъв начин няма да попречи на изпълнението на обществената мисия и функция на БНТ.

Смята, че се спекулира и с начина, по който се изчислява час програмата в момента, като бюджетът на БНТ се разделя на часовете. Според него от този бюджет трябва да се извадят разходите за работни заплати и техника например. По отношение на визията постави изключително голям акцент, защото според него визията е нещото, което продава продукта на телевизиите в наши дни.

По отношение на програмата според Каменаров трябва да има един основен, централен, политематичен канал и букет от други програми като БНТ1 трябва да остане този канал, а БНТ2 ще се фокусира върху култура и образование.

Според него трябва да се помени философията на вземане на решения при произвеждането на продукти в БНТ за това е необходимо да се създаде Библия със златни правила, които да важат за всички.

БНТ има нужда от програмна, финансова и технологична дисциплина каза още Константин Каменаров.